Sine metu

2010-09-12
20:46:13

Redan slut...
Haft en sån där underbar helg igen.
Var ute på byn igår, tog en sväng till Horten (fjärde turen den här veckan), för att köpa cykelgodis... Råkade komma hem med två cykeltröjor, lite rengöringsjox och så cykelgodis (såklart)... Sen blev det Tønsberg, köpte lite USB-minnen och tog en brownies på jordebær. Avslutade hela dagen med 3D-bio, Toy story 3... Mycket trevligt måste jag säga... Hittar dock fortfarande såna dära irriterande popcornskal mellan tänderna *morr*

Idag har vi tagit det lugnt istället. På Hvasser (var annars?). Flygit lite drake, fixat lite trassel och tittat på Pippi Långstrumps båt. Måste ha varit hennes båt för den var stor och med massa master... En typisk Pippi Långstrumps båt med andra ord... Blåste bra idag, till och med jag lyckades få upp draken och fick den att flyga en bra stund, innan den rasade ner i vattnet :(
Sen sa det "ping" och snöret gick av... Vi lyckades fixa det, men inte för så lång tid... Blir alltså en tur till Oslo innan vi åker till Sverige på lördag...

Veckan har varit allt annat än underbar, riktigt jobbig. Mycket att göra och lite folk på jobbet. Så har lyckats få till fem timmars övertid iallafall :) Blev en sväng till Eidsfoss i fredags... Alltså tio minuter från Drammen, alltså fyrtiofem minuter från Tønsberg... Det blev en lång dag med andra ord... Skönt att man får helg emellanåt. Fast nästa vecka blir ännu längre, jobbar lördag och då den dagen är färdig är det direkt till Sverige som gäller och sen bara fortsätter det. Ingen vila där inte! Kommer bli skönt att komma hem igen och få börja jobba efter en vecka då *hehe* Men det ska bli skoj, om man bortser från uppkörningen...

Har planterat några rosor utanför dörren också, hittade en tom fläck med bara jord, och så kan vi inte ha det... Så jag köpte några rosor och slängde ner i jorden och nu blommar de :D
Luktar så där gott som bara rosor kan göra och det ser så mycket bättre ut än den där tomma jordfläcken som var förut. Jag har ju lite svårt för tomma ytor i rabatten....
Så nu blommar mina första rosor :)



Ett stycke Big Purple



Ett stycke Dessé

Blev bättre än vad jag förväntat mig till och med, de matchar varandra ypperligt och Big Purple kommer bli riktigt fin när den verkligen slår ut!

Ska köpa mig en större kruka och lite mer jord imorgon till min Lavendel som står ute på bron. Den börjar få det trångt om fötterna... Så tar jag tillfället i akt och planterar om mina små skönheter Dracenan och Ödesträdet på en gång :)

På halvårsdagen så jobbade jag över, hör och häpna *haha* Så istället för att göra något speciellt så köpte jag en Saint Paula och målet är att den ska överleva resten av livet. Alltså så länge vi är tillsammans (ska kasta den i huvudet på Mats annars) ;p
Den var riktigt fin dock!



Bordet kanske inte är allt för välstädat dock *hehe*

Nu ska här ses på Robinson och göra ett försök att locka in Herrn i huset med lite vatten och glass :)

Dagens visdomsord:

Life is the flower for which love is the honey
Victor Hugo

Kommentarer:
#1: H

Du är utmanad =)

2010-09-17 @ 10:58:54
#2: jag

Utmanad? Vad här jag nu gjort?? :)

2010-09-18 @ 10:55:22
#3: H

Men gå in på länken ;P

2010-09-20 @ 09:35:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: