Sine metu

2011-01-08
23:13:18

Skulle bara...
... Titta lite grann... Bara för att jag hade lite tråkigt och för att jag kände för det... Jäklar säger jag bara! http://www.dressmeup.se/brudklanningar/ Alltså bara första sidan fick mig att tappa andan lite... Den klänningen var inte dålig! Sen råkade jag slinta lite och hamnade på klassiska klänningar.... ojojojoj bara dregla lite :)
Kom fram till en grej idag... Jag valde ju det yrke jag valde för att jag tycker om att köra bil och åka bil... Men insåg idag att sju dagar i veckan är lite väl mycket. Kortaste tiden som spenderas i bilen snittar på tre timmar. Det känns inte riktigt bra... Visst är ju alltid trevligt att åka/köra bil, men lite måtta får det väl vara!
Tur i oturen så kom vi iallafall inte iväg till Åre idag, vilket var planen imorse. Men hjulen var uppe på 12 000 kr, så då vill vi inte vara med längre, inte för ett par Zipp 808 iallafall... Någon som får vänta ett tag till med andra ord, men han överlever nog, kommer ju ändå inte använda de förrän till våren i vilket fall som helst. Den som väntar på något gott....
Var riktigt duktig idag iallafall, om man bortser från minnet och logiken... Diskat fem gånger, städat duchen, lagat en långpanna lasagne, gjort choklad och bananmuffins och plockat bort tvätten *duktig Charlott* Och så har jag ju skottat också!
Varit på affärn fyra gånger också eftersom minnet är som en.... död guldfisk?... Var först och handlade allt som skulle handlas, kom på att jag glömde köpa bananer till choklad och bananmuffinsen (går ju inte!), var in och köpte det. Kom hem, slog på ugnen och insåg att jag hade slut på muffinsformar. Åkte iväg igen och köpte det och ägg.... Kom hem gjorde muffins och fixade köttfärssåsen till lasagnen, skulle göra bechamelsåsen och insåg att jag använt upp allt mjöl till muffinsen. Provade med potatismjöl istället.... Funkade inte *mental påminnelse* Blev väldigt, väldigt, väldigt konstigt... Lite som Tomtegröt fast utan ris... Åkte i slasken och gjorde stopp där istället... Åkte tillbaka till affärn och köpte mjöl och en liter mjölk... Gjorde färdigt lasagnen och än har jag inte kommit på att jag saknar något iallafall :) Men jag lär nog komma på något nytt imorgon *hms*
Gör mig kanske inte så bra som kock ändå....
Dagens visdomsord:
Life shrinks or expands in
proportion to one's courage
Anais Nin

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: