Sine metu

2011-07-04
19:12:50

Trollstigen
Så var man hemma igen efter en helg i Åndalsnes. Fick äntligen lägga sig i sin sköna, mjuka Tempur efter knappt 40 timmar och 118 mil :)
Är väl lite som en vanlig helg skulle jag vilja säga *hehe*
Men det var riktigt skoj, fick åka uppför trollstigen och titta på den fina målgången. Kjærsten fick ju cykla upp så.... Ner också för den delen, det gick ju lite fortare än för mig kan man ju säga. Han kom upp i 70 medan jag kom upp i hör och häpna 50... Gick mest på autostopen hela vägen ner eftersom jag hade en dum tysk framför mig som inte insåg att man inte kan möta en buss i en 90 gradig kurva *dooh*
Fin utsikt dock...
Så det var lördagens bravader. Blev en finmiddag efter det också med en Pannacotta till efterrätt i den storlek den ska vara ;) Gigantisk alltså... Så gott så gott...
Efter en natts sömn i en säng på 75 cm med några små problem här och där med vad man skulle göra av alla kroppsdelar så fick vi ju lite sovmorgon iallafall.
Så var det bara att göra i ordning allt för mtb tävlingen, Isfjorden runt. Eller lilla trollstigen som jag tycker verkar passa bättre med tanke på att stigningen var densamma...
Utsikten från langningsstället var inte helt fy skam om jag får säga det själv, även om det var lite dimmigt/molnigt
Helgen var helt klart riktigt bra, som alltid med det sällskapet :)
Mats fick riktigt bra placeringar både på trollstigsrittet och isfjorden runt (eller vad den hette). Så bara att ladda inför nästa år då jag tänkte försöka ta mig uppför den där lilla bergsknallen också *haha*
Men nästa helg så rullar hjulen mot Rättvik och Mörksuggejakten. Då blir det mer lagning, men jag är helt övertygad om att utsikten inte kommer vara densamma. Kanske kan råka ramla över några trevliga cykelattiraljer som bara måste få komma och bo tillsammans med våra fina cyklar :D
Dagens visdomsord:
Ingen arbetsmoral
inget skoj
*mohahaha*

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: