Sine metu

2009-11-11
19:34:44

Mycket i görningen
Då var man igång på allvar, spenderade hela dagen, bokstavligen hela dagen, på körskolan igår. Blev ganska snabbt godkänd på fas A och B, konstigt vore det väl annars. Haft körtkortet i fyra och ett halv år, då borde man väl kunna högerregeln tycker man. Är dock väldigt värdelös på skyltar, men vem tänker på såna? Jag parkerar där det är tydligt att jag får parkera och jag vet hur enkelriktat ser ut, behöver jag veta något mer? haha
Jag ska sätta mig med fordonsteorin imorgon, blir att sitta hemma hela dagen och göra den. Känns som att jag måste lära mig allt innan jag vågar gå på fas F. Fas C är samma som för personbil i princip så det är ju lungt, men fordonet är inte detsamma. Inte ens i närheten. Fick dessutom den glädjande nyheten då jag var på AMS att de förväntar sig stordåd från mig eftersom utbildningen är så dyr (har blivit beviljad kompetensutbildningen också), så allting ska göras så snabbt och lätt som möjligt. Jaha, vad trevligt... Känner ingen press, ingen press alls.... Kom till körskolan och fick veta att lastbilen är den största i Sundsvall och väldigt svårhanterlig. Tack, nu känns det mycket bättre! Men det är nog lungt, har jag gett mig tusan på att jag ska klara det så brukar jag göra det också, ingenting är omöjligt med Gunde Svan!
Var på läkarundersökningen igår också som måste göras innan man får börja köra. Kom fram till att jag var helblind utan glasögon, men att jag såg perfekt med glasögon. Jag var kärnfrisk, hade balans som en Stork, trots högklackat och jag var inte hade inte diabetes. Tack för det hade jag inte en aning om...
Fick ett samtal från tanten på Socialen idag när jag var och letade efter en ny Ipod, eftersom mig är på väg att dö. Hon var djupt fascinerad att jag verkligen skulle ta C-kort, hon kunde tydligen inte ens backa med en personbil. Jag sa att det inte var nån fara, är ju bara minst 10 meter längre så haha
Gällandes min kära gamla Ipod så var jag in på Apple Store, killen där kollade på min Shuffle och konstaterade att det var ett under att den fortfarande fungerade, han hade inte sett någon som varit in med en på flera år. Jag upplyste honom om att den fungerar perfekt, med det enda problemet att den inte känns igen på datorn, så jag kan inte byta några låtar. Verkligen skoj att lyssna på samma skit om och om igen. Hade planer på att lägga in lite Summoning och Amon Amarth, men det gick ju åt skogen. SÅ jag måste helt enkelt köpa en ny när jag får pengar. Blir väl en på 4GB eftersom den i princip kostar lika mycket som en på 2GB. Man måste ha en Ipod! Så är det bara haha
Klockan nio imorse fick jag ett meddelande från Christer (min tränare). Ska du med på läger i helgen i Gävle? Det är gratis för tjejer, jag ska dit tillsammans med en annan instruktör. Följer du med? Jag skrev tillbaka att jag var lite osäker eftersom jag inte tränat så mycket. Men hur det än var så lyckades han övertala mig. Så på lördag åker jag till Gävle på läger i Bujinkan och jag kan inte ett skit! Dessutom har jag en vit gi... Kan knappast bli så mycket bättre!!! Snacka om att sticka ut och verkligen synas att man är kass. Alla kommer i svart, utom Charlott för hon är kass! HAHA *suck*
Men som jag brukar säga; "Den bjuder jag på".
Sjukt trött och less på alla människor som gör mig irriterad. Orkar inte ens vara trevlig längre mot folk som inte fattar vad jag menar. Har ett väldigt spännande humör, går från jätteglad till enormt irriterad på knappa sekunden, inte illa! Försöker dock att kontrollera det, men ibland så blir det lite fel... Eller rätt, eftersom jag inte har lust att vara trevlig bryr jag mig inte...
Går inte något bra för mig och min nyårsdejt, han har inte dykt upp än. Vart ska jag då dumpa alla kära vänner? Och inte minst mig själv??? Hade ju sett fram emot någon trevlig fest. Tänk att man måste ordna allting själv jämt!

Dagens visdomsord:
Livet är kort,
en smula dröm,
en smula kärlek
- och så farväl.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: