Sine metu

2010-02-17
17:30:59

Härdsmälta
Om någon skulle komma på tanken att mumifiera mig nu så kommer de garanterat få ett enkelt arbete. Min hjärna har genomgått en härdsmälta och kan förmodligen liknas vid någon lättflytande gegga *hehe* Så allt som behövs är ett sugrör och en näsfrida... Pice of kaka... Har ett minne som en senil guldfisk, ett fokus som en blind dartspelare och en humor som en pilgiftsgroda som slickat på sig själv... Inte speciellt bra alltså. Dessutom så har jag blivit "portförbjuden" på körskolan *haha* Jag pluggar för mycket tydligen :) Går bra för mig nu!
Jag skulle verkligen behöva den där semestern från mig själv just nu känner jag. Känns ungefär som om jag har kört alla mina tankar i ett mixer och sen bara stoppat in dem i huvudet igen, allting är ett enda stort kaos och jag har noll koll som vanligt. Småirriterande måste jag säga. Måste nog ta och rensa ut lite skit...

Hade lite panik igår kväll över det faktum att jag har 100 sidor kvar av min bok och sen har jag inget att läsa. Så jag har funderat över vad jag skulle ge mig in på härnäst, eftersom Vinnaren står ensam inte kommer på "normalpocket" förrän till sommaren. Jag var därför in på Akademibokhandeln idag och såg en fin skylt: "välj tre pocket för 149 kr". Perfekt!!! Efter mycket ältande blev det två Stephen King och en Anna Gavalda. Signal, Liselys berättelse och Jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans. Blir ju intressant att se om de motsvarar mina krav. Har ju gått och blivit bortskämd med Paulo Coelho, men äger ju alla nu, så när som på Vinnaren står ensam... Fast böckerna måste ju vara i samma stil och storlek, annars ser det ju inte bra ut. Därför måste jag vänta på normalpocketen... Jag har krav jag! Men det värsta jag vet är när böcker av samma författare är i olika storlekar eller olika typer. Har en samling där det är så och det gör ont när jag ser det *perfektionist*.

Dags att dra sig till träningen snart... Håller på att somna dock, men men, bara att ruska liv i sig och åka. Ska ju inte träna så då kan jag ju sitta och halvsova *hehe*

Snöar gör det nu igen också! Såg ut som en snögubbe då jag kom hem och råkade missa lite när jag gick genom lekparken och sjunk till midjan igen *suck*. Smällar man får ta dock. Jobbigt att gå i all snö är det utan tvekan dock! Var alldeles trött då jag kom hem efter plumsandet från bussen *gratis träning*

Dagens visdomsord:

Komma hem och spy i alla skor
är det smart det?!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: