Sine metu

2010-01-01
23:49:58

Årsanalys (reviderad upplaga)
Jag måste ändra mig vad gäller min förra årsanalys, jag hade trots allt två veckor kvar av året då och de två veckorna har inte varit dåliga måste jag säga!
Jag tar tillbaka allt ont jag någonsin sagt om 2010. Det här kommer bli ett jäkla suveränt år!
Nyårsfesten igår och annandagen gjorde ju verkligen hela året. trots all skit som har hänt, så är allt glömt och begravt i en snödriva mellan Södra och Granlo :)
Jag kan verkligen inte tacka arrangörena tillräckligt för nyåret, eller Ödet för den delen! Jag har sagt det förut och jag säger det igen; Ödet är nog det bästa som den där Tomten uppe bland molnen kommit på! Vilken kväll det var, träffa massa gamla klasskompisar (som inte kände igen en, positivt eller negativt?), träffa nya människor och umgås med de alltid lika klockren människorna (you know who you are!).
Jag fick min nyårsdejt till slut iallafall!!! :D Och jag är helt nöjd... Ska göra en snabbgenomgång för de som inte var där eller som satt för långt bort :)
Arrangörerna av denna klockrena fest hade varit så smarta och skojiga att de ordnat med bordsplaceringar. Jag hamnade mitt emot Lina och runt mig satt för mig helt okända människor. Jag och Lina sitter och pratar under förrätten. Sedan tycker jag att killen till höger om mig ser lite uttråkad ut. Så jag frågar vem han känner på festen. Får veta att en kompis (som sitter bredvid Lina) känner en av arrangörerna. Samtalet flyter på och vi hittar flertalet likheter, det ena leder till det andra och sedan sitter vi där halv tolv och diskuterar livet :) Nyåret skålade vi för och nyårskyssen kom något försenad, men jag tror han var nöjd ändå (med tanke på att det var jag eller en skäggig vän att välja mellan). Vi lullade hem vid tresnåret efter att ha insett att det är omöjligt att få tag i en taxi. Eftersom jag dessutom är så bra på att övertyga folk så gick han med på att gå från Södra berget till Granlo *hehe* Han började klaga lite då vi kommit till Åkroken, men avståndsbenömning som man har så sa jag att det inte var så långt kvar :) Vi kom hemsnubblande vid halv fem ungefär. Stelfrusna och skakandes. Tror vi skakade ikapp i en timme eller två för att sedan konstatera att vi var törstiga och somna.
Jag har höga förväntningar nu, vi kom alla tre (den skäggige vännen dök upp på eftermiddagen nu idag) att om året fortsätter så här så kommer det gå till historien!

Under 2010 förväntar jag mig stordåd med tanke på körkort, jobb och allt annat, men samtidigt så fick jag stekpannan i bakhuvudet *internt* så fort jag kom hem, om man säger som så... Jag lyckades välta ner mina två döda växter i sängen och missade sedan soptunnan då jag skulle slänga jorden. Välte därefter ner en shampoflaska i tvättstället, så det känns på något sätt som om Tomten försöker säga mig något *haha* Men det var nog bara ett litet snesteg, ingen är ju perfekt så ;)

  • För att summera nyårsfesten: Jäklar vilket party! Synd att spriten tog slut...
  • För att summera 2009: We went up, we went down, then up, up and away! Jag ger året som gått 6,21 av en tiogradig skala för att härma Lina och Hanna. Med verkligen allting på ett bräde framför mig känner jag att 6,21 är ett passande tal för 2009, det har gått rakt ner många gånger iår, men samtidigt har nya dörrar och framförallt ögon öppnats.
  • För att sätta ribban för 2010: Keep up the good work, and we will win! Jag förväntar mig, efter att läst alla horoskop ;), att 2010 kommer bli ett 8,53 år... Upp till bevis!

Efter regn kommer solsken sägs det, så är det inte dags att ta ner paraplyt och njuta av solen nu?

Dagens visdomsord:

Ödet är ett blomkålshuvud som
växer lika mycket i alla riktningar.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: