Sine metu

2012-02-14
15:09:46

Trevlighet lönar sig
Och så har vi fått uppleva vikten av att vara trevlig, hjälpsam och framförallt skötsam som arbetstagare!
Efter att för prick två veckor sedan fått veta att jag måste sluta på grund av för lite jobb i företaget så har jag fått min tredje intervju.
Började med att chefen fixade ett jobb hos ett annat traportföretag. Tackade dock nej till det jobbet eftersom jag itne kunde vara inne på den chefens kontor pga. rökningen. Efter tre minuter var jag tvungen att gå ut och hostade till jag kräktes. Känns inte som att jag ens tänker överväga ett arbete där det inte finns någonstans där det är rökfritt och av 100 bilar är 0 rökfria. Inte helt okej.... Han skulle dock höra med sin chef om han kunde köpa en ny bil osm då skulle vara rökfri *what?!* Känner mig lite så där "ojdå" alltså jag håller bara hastigheten, gör som jag blir tillsagd och om jag trivs har jag noll sjukdagar (trots hjärnskakning)...
Pratade med min "ägare" hon som jag är anställd av egentligen, bemanningsföretaget.... Det hon sa till mig då jag berättade om det första jobbet (hos de rökfyllda bilarna) var att jag hade råd att säga nej till jobb jag inte vill ha. Eftersom jag har så goda referenser.
Så pratade jag med chefen för Tønsbergsbilarna och han ville gärna ha mig, men tyvärr så är det ju det där med att man måste ha körning också. Han hade ett vikariat just nu för han har en chaufför som är sjukskriven. Men han hade fått höra att jag var en bra chaufför och att jag körde väldigt "ordnat". En stabil chaufför på alla sätt och vis alltså. *egoboost deluxe*
Så har ju mitt bemanningsföretag ett jobb på gång också.
Så sökte jag ett jobb själv dagen efter att jag fick reda på det. Hos ett företag jag sökt jobb hos tidigare, men då fick jag ju det uppenbarligen inte. Men nu ringde de alldeles nyss och frågade om jag kunde komma på en intrvju imorgon. För de hade hört att jag var en bra chaufför :D
Kan väl säga att jag fick in en fot på rätt företag! Chefen har ju ägt ett bärgningsföretag tidigare och är väldigt känd inom transportbranchen i Vestfold.... Och jag har gjort ett bra jobb :D
Så imorgon klockan 12.00 då är det bara att hoppas. Det är ju ett lite instabilt jobb då det gäller tider eftersom man kör över hela Norge, men vad ska man göra... Är ju liksom det här yrket jag har valt så jag är ju medveten om tiderna. Låter som ett jäkla spännande jobb iallafall. Kör öppen trailer med specialtransporter... Sten, hus, takstolar, traktorer, you name it!
Jag ser fram emot det! Bara att hålla tummarna att bilarna är rökfria annars så börjar jag grina!!
Jag är spänd!
Vem hade trott det?
Så kan väl säga att det finns vissa som har något att lära av mig *hehe*
Dagens visdomsord:
Var trevlig mot alla du möter
du vet aldrig vem som blir din nästa arbetsgivare!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: