Sine metu

2013-02-13
13:58:31

Egoboost
Satt och letade efter musik till mitt USB till lastbilen, men råkade ramla över gud vet hur många sidor av text jag skrivit och en hel drös med dikter och citat.
 
Satt och scrollade lite på måfå i texten, utan att läsa, så ramlade jag över en uppställning av ord. Så jag scrollade tillbaka och läste. Det var en jämförelse mellan två killar. Jag hade skrivit upp de fem första "positiva" sakerna de sagt till mig.... Det fick mig att le... Vissa personer kan man inte glömma....
Överst på den enes lista stod; Gudinna och Drottning. Jag minns när han sa de orden *ler för mig själv*.... Om inte det är en rejäl jäkla egoboost så vet inte jag.... 
På den andres lista stod; Ivrig och Gör honom förvirrad som nummer ett och två.... Fick mig inte att le riktigt lika mycket..... Är väl en jäkla tur att han försvann lika fort som han kom....
Den som ändå fick en egoboost på regelbunden basis....
 
Ibland behöver man såna där rejäla egoboostar för att man ska få en nytändning för sig själv och orka ta nya tag. Har väl just nu en period då allting mest bara går åt helvete och känner inte helt att jag orkar bry mig om något annat än mig själv (om ens det). Så det är faktiskt en otrolig tur att jag slipper träffa folk hela tiden. Försökte vara trevlig igår på jobbet, men det var väl nästan i stil med hon som jag hörde på radion som kunde somna överallt (kommer inte ihåg vad det heter), visste hon att hon måste vara vaken så slet hon som ett djur för att hålla sig vaken, sen sov hon i ett dygn. Jag kände lite så efter att jag spenderat tre minuter med kollegan och försökt att vara trevlig....
 
Synd det redan är onsdag, för då är det ju snart helg igen.... Tycker det är ganska skönt att jobba jag, då vet jag att jag kommer vara 100% ensam och det finns ingen som helst risk att någon ringer och jag måste vara trevlig. Jag kan sitta där och vara så less och sur jag vill, med Summoning på högsta volym. Akustiken i en lastbil är ju faktiskt otroligt bra!
 
Nej, jag får väl ta och plugga in ett par hörlurar och städa det här stället kliniskt rent....
 
Dagens visdomsord:
Det tänkte jag i all min dag,
När jag blev fri och stor
En röd klänning köpte jag,
Så fin som ingen tror.
 
Det tänkte jag i all min dag,
I sakta mak jag skulle gå
Längst parkens gröna stig,
Och någon skulle se mig så
Och glömma allt för mig.
 
Han skulle vara käck och kvick
Och full av övermod,
Som stjärnor glittrade hans blick,
Hans mun var sann och god.
 
Jag såg oss så, ett lyckligt par,
Beundrade som få...
Nu är jag stor och fri och har
Min dumma klänning på.
"En enda ros"
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: