Sine metu

2009-12-28
13:56:07

Aldrig är man nöjd
Människans lott är att aldrig vara nöjd med det man har. Sorgligt, men sant. Jag har klagat hela hösten på att det inte funnits någon snö. Nu finns det tillräckligt med snö för att bygga en igloo i samma storlek som huset. Är jag nöjd?? Nej, nu snöar det för mycket istället. Fast i och för sig så är det väl ganska förklarligt då det typ snöat konstant i en vecka. Är ju trevligt om det skulle vara uppehåll någon gång så man kan få åka lite skidor eller iallafall ta sig in till stan utan att behöva planera sin resa fem timmar i förväg. Hoppas det slutar snöa snart så att de kan komma och skotta, så att jag inte behöver fundera på om jag tar mig in till stan eller inte. Fortsätter det så här så blir svaret: "Tack, men nej tack. Jag tror jag stannar hemma och hoppas på nyårsafton istället". För jävligt vad det snöar.

Tror jag börjar bli sjuk också. Mår ruskigt illa och gjort i en tre fyra dagar. Men som vanligt intalar jag mig själv att det inte är något. Beror bara på att jag har tränat för lite. Så därför tror jag att jag ändå ska ut och springa lite senare. Trots att snön kommer gå till knäna och jag kommer snöa in i mig själv. Fast snöpulsning är ju ruskigt bra träning! Om man hade vetat vart våtsockarna var förstås... Jäkla flytt... Bara att härda, det som inte dödar härdar ju så what the hell!

Ramlade över K1 galan igår kväll. Ojojojoj vilka matcher! Det är lite annat än det där jäkla UFC. K1 är ju riktig fighting iallafall! Kom in vid semifinalerna så jag missade ju en del. Dessutom hade den första delen gått i lördagskväll, varför visste inte jag det??? Skulle man ju gått till Allstars! Matchen som jag verkligen hade velat se gick i lördags. Så det enda jag fick se var sammandraget från den. Men vilken match! Badr Hari han kan det här med att slåss han! Mötte Alistair Overeem. Ja, den var bra, synd som sagt att man inte fick se hela.
Var Badr Hari och Semmy Schilt som stod i finalen. 100 kg mot 113 kg. Muay Thai:are mot MMA:are. Den matchen gick inte av för hackor. Vilken jäkla tyngd i slagen Schilts hade, möblerade om hela ansiktet på Hari ett par gånger och sen en klockren mawashigeri mot levern. Tredje matchen för Schilt och tredje KO:en i första ronden. Han är värd mästarbältet för fjärde året i rad... Ja, vad kan man säga? Det var en fröjd att se. Man skulle bara haft någon att se det med. Mycket roligare då man har bra sällskap så man kan sitta och diskutera med, fast det har man ju inte :( Ingen som förstår sig på mig *snyft, snyft*

Som jag och Lina kommer fram till varje gång vi träffas mer eller mindre; Vi är perfekt flickvänsmaterial! Eller så kanske vi inte är det förresten. Vi kanske är lite för "killiga", så vi blir mer kompisar än flickvän. En analys krävs! Vet av erfarenhet att pojkvänner kan känna sig lite(eller ganska mycket) hotade av mig. Då allt kommer omkring så vill ju en kille vara bäst. Precis som jag vill vara! Därför blir det hetsiga diskussioner om både det ena och det andra. Det skulle förmodligen varit okej om jag varit mer "tjejig" och gått och shoppat i tio timmar och stått framför spegeln i åtta timmar om dagen. Är ju snarare tvärtom. Jag kollar mig i spegeln då jag borstar tänderna, kommer fram till att jag ser förjävlig ut och går. Shoppar i max en timme och har under den tiden blivit så pass uttråkad att jag går in i affären, ställer mig vid ingången och kollar mig omkring. Ser inget och går. Vem orkar gå och kolla på saker? En affär klarar jag, sen är jag less. Går jag på stan med någon så sätter jag mig i ett hörn och väntar tills de är klara. Kanske får jobba på tjejigheten lite. Ganska uppenbart att bilar, fighting, motorer, träning och såna saker inte är vad killar vill diskutera med sina tjejer *hehe*. Varför är det så för? Jag skulle bli överlycklig om jag var kille och min tjej föreslog att jag kunde meka i vardagsrummet. Det är ju kallt ute och ljuset är inte heller speciellt bra! Dessutom kan man se på tv samtidigt! Herregud jag som tycker att jag blivit så duktig som äger flera klänningar och kjolar! Fast jag använder de ju inte förstås, men ändå! De finns ju i garderoben!! Nej skumt det där. Killar vill känna sig macho inför sina flickvänner och kompisar, så därför har de svårt att hantera att deras flickvän kan mer/lika mycket som dem. Jag skulle snarare känna mig stolt. Jag kan ju förstå på ett sätt och vis att manligheten kanske får sig en törn om tjejen råkar rätta killen framför hans kompisar, men herregud... Who cares!  Ett mysterium utan dess like!
Sitter och skrattar lite för mig själv då jag tänker på vad en viss herre sa till mig härom veckan då jag diskuterade vad jag skulle dricka på annandagen. Jag sa att det antingen skulle bli en whisky eller en vodka. Han svarar: "Du kan ju inte dricka whisky, du är ju tjej! Hur ser det ut om du sitter där på festen och dricker whisky!" Jag skrattade och frågade vad jag "som tjej" skulle dricka. Rosa paraplydrinkar kanske??? Inte riktigt min stil kanske. Har faktiskt aldrig druckit en rosa paraplydrink, ingen paraplydrink över huvudtaget faktiskt. Det mest tjejiga jag har druckit i alkoholväg är nog en julXider :) Att jag sen inte ville smaka på hans Famous Gouse eftersom jag anser att den är för vek gjorde inte direkt hans syn på mig bättre. Tror jag är körd där som flickvän *mohahahha* Så skoj, så skoj :D Men jag sa att jag gärna lånade hans skoter eller hjälpte honom med omlackeringen av hans bil! (Det gick inte hem, jag sniffade lite på hans skoterkläder istället och drömde mig bort).
Men jag är riktigt bra på att vara en "riktig" tjej då jag känner för det! Råkar bara inte dela de typiska tjejintressena....

Dagens visdomsord:

Det är bättre att förlora några strider medan du slåss för dina drömmar

Än att du blir besegrad utan att ens veta varför du slåss

Paulo Coehlo


Kommentarer:
#1: L

Vill bara lägga till att du ju visst hade kjol i lördags och att du var grymt snygg i den!

2009-12-28 @ 17:08:35
#2: H

Håller med L :P

sedan finns det nog en hel del killar som inte bryr sig om tjejerna kan lilka mycket eller mer än dem, men det är bara så jävla svårt o hitta dem...



btw, mitt hus ÄR en iglo... Skottade fram fönstren igårkväll...

2009-12-28 @ 21:33:00
#3: Challe

Haha sant att jag hade det och tack! Man kan göra mycket fynd på myrorna!! Kommer ju ha klänning på nyår också, men liksom i vanliga fall... Det där är ju bara festtillfällen. Andra tjejer springer ju runt i kjol och klänning hela tiden... såna dära "riktiga" tjejer ni vet... Jag föredrar mina jeans (även om jag inte äger några just nu) och ett par joggingskor, fast nu blir det kängor istället... Men ja you get the picture!

Och Hanna det är så sant så! De finns, men det är jävla svårt att hitta dem, de man hittar är jämt upptagna... Med tjejer som inte alls är så! Onödigt som få! Ge dem till oss som behöver dem istället!

2009-12-29 @ 00:07:33
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: