Sine metu

2009-12-04
00:17:25

På begäran!
Har nu averkat ännu en dag. Med mycket panik och en hel del tillfredställelse. Kan slappna av nu, kanske, och förhoppningsvis sova relativt tidigt ikväll. Säger jag klockan 23.19 *haha*
Hade, som vanligt, en diskussion med Lina kring pojkar och beteende överhuvudtaget.  Hon sa ikväll att hon ville vara mer som mig så jag ska försöka göra en sammanfattning om vem jag är. Så kan du plocka ut de delar du känner att du vill ha, Lina. Jag vet att det är mycket som du nog inte vill ha.

Så här är jag:
  • Stakar ut min egen väg. Trots att människor kan garantera att det finns en bättre väg, men jag vill gå min egen väg, vem vet den kanske är bättre.
  • Gör på mitt sätt. Oavsett vad det gäller så gör jag saker på mitt sätt, man måste ju prova sig fram...
  • Egoistiskt tänkande vid rätt tillfälle. Jag inser då jag måste tänka på andra, men det är trots allt mig själv jag ska leva med, så det är mig jag måste tänka på i första hand.
  • Är inte rädd för att sticka ut. Känner jag för att göra något på ett visst sätt så gör jag det.
  • Envis. Tyvärr kanske lite väl envis ibland ;) Jag har alltid rätt *haha*
  • Är öppen för allt! Det är otroligt viktigt. Jag låser mig inte vid trygghet. Jag är trygg i mig själv och det räcker långt.
  • Känner mig själv. Jag vet precis hur långt jag kan pressa mig själv (i träning).
  • Inte rädd för att chansa. Man måste våga för att vinna, det kan kännas svårt, men blir ganska ofta bra.
  • Trygg i min kropp. Jag tvekar inte över mig själv, jag är inte perfekt i mycket, men jag vet att det inte spelar någon roll för rätt personer.
  • Självförtroende. Ibland finns det där...
  • Tvekar (nästan) aldrig. Jag tvekar sällan för även om det inte blir något av något så ger det mig erfarenhet och nya bekantskaper. Alla erfarenheter är bra erfarenheter.
  • Inte rädd för att be om det jag vill ha.
  • Avläser folk. En mycket användbar egenskap vid nya bekantskaper. Så man bla. vet vad de tänker om en.
  • Benägenhet att dölja saker. Behöver ingen förklaring.
  • Utan fruktan. Fruktan gör bara att man missar fantastiska saker.
Eftersom jag är som jag är så är jag inte rädd för att ställa frågor. Vill jag veta något så tar jag reda på det, framförallt har jag ställt frågor till alla killar jag mött om hur de tänker. Vilket har lett till nya erfarenheter och visdomar (heter det så?). Men det man framförallt ska tänka på är att ta chansen då chansen ges, vad har du att förlora på det? Och försök inte att spela för svårflörtad, Lina. Det blir bara fel, då kommer du tillslut se tillfället gå dig förlorat för att du inte var öppen med vad du ville. Det är bättre att lägga alla kort på bordet och helt enkelt fråga vart ni står (du vet vad jag menar). Antingen så får du ett positivt eller ett negativt svar. Oftast så öppnar det för något nytt, något nytt kan leda till något annat, som kan leda till något annat. Du vet aldrig förrän du provat. Det som inte fanns där från början kanske växer fram, det är oftast det som blir det bästa.
Jag lever efter orden: Jag är öppen för allt och det jag inte provat kan jag inte uttala mig om.
Du måste våga för att vinna. Det är så simpelt, så det är bara att köra! Du vet ju själv att det du ångrar är det du inte gjort, även om det du gjort orsakat djupa ärr, men ärren går att glömma. Brist på erfarenheter går däremot inte att glömma, för det finns inget där. Du har inget att jämföra med och inte heller något att göra bättre.

Du måste fråga dig själv från sekund ett; "Vad är jag ute efter?" Det är bara du som kan svara på det och det måste du bestämma själv. Att spela för svårflörtad från början kan leda till att motparten tappar allt intresse för han tror inte att du är intresserad. Lägg dig på en lagomt svår nivå. Svara på de meddelanden/telefonsamtal/andra grejer du får så fort du kan. Om du inte vet vart han står så säg hur du känner. Känner du att du inte vågar ta initiativ så säg det: "Jag vet inte hur du känner, men jag skulle inte ha något emot att hitta på något kul nån dag. Vad säger du? Några idéer?" På så sätt är du drivande, men ändå inte drivande. Du lägger avokadon i hans kasse så är det upp till honom om han vill göra guacamole av den, om du fattar vad jag menar...

Lev livet medan du har ett liv att leva!

Kommentarer:
#1: L

Inleder med ett tack! Dina ord rör runt i grytan..framhäver nya smaker.. Kände mig väldigt träffad av guacamolen....har inte bjussat på särskilt många avocados under min livstid...men med bibeln och nya Gud till hjälp blir jag allt generösare.

2009-12-04 @ 12:12:25
#2: Challe

Så lite så, därför jag är här! Jag tänkte att avokado borde vara en metafor som du hänger med på :) Men det är bara att köra! Vad har du att förlora på det? Skulle han säga nej så är det ju med lätthet hans förlust, för du vet ju hur bra du är!

2009-12-04 @ 12:19:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: