Sine metu

2009-12-08
12:29:56

Vad har jag gjort???
Satt igår och sökte några jobb, eftersom jag måste söka fem stycken före den 15 december. Sökte bland annat som inventeringspersonal och reseledare.... Kollade precis min mejl och sitter nu och skakar lite smått *hehe* Jag fick svar från reseledarjobbet... De tyckte att det var bra att jag varit involverad i föreningslivet, men att det var synd att jag inte har någon reseledarkurs. Därför erbjuder de mig en och sedan ett jobb. Oj, hur blev det nu? Så konstigt allting blev... Vad gör man då??? Åker till Thailand i ett par år eller tackar nej och stannar kvar i Sverige? Jag skakar och funderar... Kan inte säga annat än att det känns riktigt spännande, samtidigt lite hemskt. Jag har ju bara varit utomlands en gång och då var jag till Kina. Jag kan inte sluta med mitt nervösa skrattande *oj*

Som jag sa till Hanna, det är när man inte anstränger som det händer saker! Shit alltså, jag som sa till mamma och pappa igår på skämt att jag kanske får jobbet och så åker jag dit och kommer hem som muy thai mästare *nervöst leende* Jisses, vad f*n hände??? Man lägger sig på kvällen arbetslös och vaknar med ett jobb på andra sidan jorden. Tokigt det kan bli :) Men jäkligt kul! Älskar ju Asien så varför inte... Har inte direkt något som håller mig kvar här. Skulle vara ganska skönt att dra iväg och verkligen börja om igen. I Thailand dessutom! Satt och pratade med kuratorn om det för några veckor sedan. Att jag gärna skulle boka en enkelbiljett till random place i Asien och sen bara vara där. Så kommer det här upp, jag säger som jag sagt förut: Tomten däruppe är f*n inte dum alltså!

På tal om att sova så somnade jag som en klubbad säl klockan 22.15 igår. Vaknade inte ens av meddelandet jag fick 22.33. Upptäckte det imorse, var två stycken dessutom. Så därför var jag snäll och svarade på dem klockan 06.01 imorse :) *vänliga klubben*
Var alltså klockan 06.00 jag vaknade imorse och inte kunde somna om. Så jag låg kvar i sängen och såg på film. Därför hunnit sett tre filmer nu på morgonen. Jag är effektiv då jag vill!
Men vad skrev jag i ansökan som var så bra??? Sjukt...
Men så sinnesrubbad. Hur gick det här till? Kan inte släppa det! Vad gör jag med körkortet då? SKa jag se till att fixa det innan och så har jag det också? Kursen skulle börja i januari. Undrar när jag blir färdig med körkortet... allt som allt i februari tror jag... Men ojdå... hm... nu blev jag förvirrad... Är ju ruskigt sugen alltså... Bäst att börja träna då så jag kan lulla runt i bikini *som om det kommer hända!* Thailand är ju typ varmt... hm... HJÄLP!!!

Dagens visdomsord:

Där du anar det minst finns det bästa

Kommentarer:
#1: L

Superkul!! Alla erfarenheter bra erfarenheter var det väl?!;) Men fixa kortet först!...nu är du ju igång...kanske blir en jobbig januarimånad men va fan... Säg bara till sen med vilket resebolag och till vilken destination jag ska dra!

2009-12-08 @ 21:49:28
#2: H

Thailand! Det blir väl gratis resa för mig, l och a va?? ;P

2009-12-09 @ 13:12:40
#3: Challe

Hm, nja efter lite eftertänktsamhet och mycket fundering så ska jag nog ta och överväga att "kräva" ett jobb med pappa istället :)

2009-12-09 @ 13:41:08
#4: H

suck inget thailand... :(



;P

2009-12-10 @ 15:44:56
#5: H

Haha! Nu vet jag hur man gör feta bokstäver!!! :D

2009-12-10 @ 15:45:52
#6: Challe

Grattis Hanna grattis Du är värd dagens cementklump utan tvekan! hehe

2009-12-11 @ 17:38:28
#7: Hanna

Cementklump? *Man tackar!! =)*

2009-12-18 @ 12:36:55
#8: Hanna

Man tackar



hmmmm...

2009-12-18 @ 12:37:44
#9: Challe

Så lite så! Du kan ställa den utanför dörren bredvid träskon ;) Vilken färg vill du ha förresten? Grön eller blå? Finns dock bara i grått...

2009-12-18 @ 12:38:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: