Sine metu

2009-11-26
10:37:31

Borde nog stanna hemma under en sten
Den här dagen har ju börjat allt annat än lyckad. Jag klev upp kvart över sju eftersom jag skulle skjutsa mamma till MR CAP eftersom hon skulle hämta bilen. Sen skulle hon till Näsåker och jag skulle hem. Medan jag väntar på att hon ska bli klar så vi kan åka läser jag följande i tidningen: "Knarkpåverkad ryttare greps". Jag läste texten och kunde inte hitta någonting alls om någon häst, vilket visade sig stämma ganska bra eftersom texten egentligen löd: "Knarkpåverkad snattare greps". Jag kanske borde gå en kurs, i nånting... vad som helst...
Hur som haver så åkte vi iväg. Hämtade bilen, färgen visade sig dock vara helt fel som vi köpt på Berners. Fler än jag som är förvirrad tydligen. Gubben på Berners tog registreringsnumret på bilen och beställde färgen. Jag såg dock att det var fel nuffror som han skrev ner, men tänkte inte så mycket på det. Inte förrän idag då vi insåg att färgen är Blåmetallic, bilen är Gråmetallic... Una problema pequeña så att säga. Men Mr CAParen löste det ändå, genom att ta lite färg som han hade.
Halvvägs hem insåg jag att jag inte hade någon nyckel till huset. Hm, panikringde mamma som tack och lov var på ICA Maxi och köpte äpplen. Var bara att vända och åka till Birsta för att hämta nyckeln. Sen hem igen. Så nu har jag kommit hem och sitter och surplar på mitt te och har ångest. Känner inte för att träna, men borde träna eftersom jag inte hinner imorgon förmodligen. Helt fullbokad. Samtidigt så känner jag att det kanske inte är hela världen om jag inte tränar eftersom mitt smalbenet har blivit svullet av någon anledning. Fast kommer en undanflykt så kommer det fler... Svårt det här.
Läste en grej till förresten som var ungefär lika fel som ryttaren. Det var en EU-flagga och under läste jag: E-ländet. Jättekul tyckte jag! Skrattade gott i flera minuter. Sen läste jag det en gång till och insåg att det stod E-länet. Det var inte alls lika kul längre. Så därför skrattade jag åt mig själv istället :) Självironi är underhållande, likaså skadeglädje oavsett om den är riktad mot sig själv eller mot någon annan.
Jag borde kanske stanna hemma idag och låta bli att åka till körskolan, det känns som att jag inte kommer ha många rätt med tanke på mina lässvårigheter idag.

Men träningen då. Ska jag träna eller inte träna, det är frågan! Körde löpning, styrka och bujinkan igår. Dessutom ett väldigt tungt bujinkanpass. Var alldeles svettig, gud så konstigt! Vi tränade slag och sparkar. Enda problemet var bara att vi hade två små mitsar och en stor. Gissa vem som fick den stora då det var slag och de små då det var sparkar? Jag, såklart... Så först så slog jag mig själv i huvudet fem gånger eftersom mitsen var för stor då vi tränade slag. Sen så fick jag mitsen i bröstet då vi körde sparkar eftersom mitsen var för liten. Jag sa det att nästa gång tar jag nog bröstskyddet... Hittade ett blåmärke på nedersta revbenet efter att mitsen gått in gång efter gång efter gång. Synd om mig, verkligen jättesynd om mig *haha*
Fast det var ju igår, igår är inte idag. Så det betyder att det jag tränade igår gills inte idag. Vilket betyder att det är lika bra att jag petar mig själv i ögonen och knyter skorna... Vill int! Vilka problem man kan ha!

Tv:n funkar inte heller, har varit en sån där parabolsnubbe här, men han konstaterade att det var för mycket träd ivägen så han gav upp och åkte. Pappa sågade ner alla träden, men det händer fortfarande ingenting. Har fortfarande bara SVT 1, SVT 2, SVT 24 och den där barnkanalen/kunskapskanalen. Jippie! Man vet att man har problem då man sitter och ser på barnkanalen en måndag och tycker att ett program om islandshästar är bra. Jag fick iallafall se Nip/Tuck igår, så det är ju tur det. Bra att alla program som man inte kan missa går på ettan eller tvåan. Annars skulle det vara jobbigt! Och det är ju tur att man betalar sin tvlicens!
Upptäckte dock imorse att när man kommer till tvtablån i tidningen nu för tiden så kollar man inte längre vad som går på tv utan man kollar vilka radioprogram som sänds. Är ju liksom liten idé att se att det visas nån film man vill se, då man ändå inte kan se den. Då är det bättre att låta bli att kolla så slipper man få ångest.
Tillbaka till medeltiden (jag vet de inte hade tv på den tiden) är vi i det här huset och har varit konstant sedan två veckor tillbaka. Innan dess var det ju bara lite då och då ungefär 10 gånger om dagen :)

Dagens visdomsord:

Det tänkte jag i all min dag,
när jag blev fri och stor
en röd klänning köpte jag,
så fin som ingen tror.

I sakta mak jag skulle gå
längs parkens gröna stig,
och någon skulle se mig så
och glömma allt för mig.

Han skulle vara käck och kvick
och full av övermod,
som stjärnor glittrade hans blick,
hans mun var sann och god.

Jag såg oss så, ett lyckligt par,
beundrade som få...
Nu är jag stor och fri och har
min dumma klänning på.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: