Sine metu

2010-12-30
17:11:04

Årssammanfattning
Är väl på sin plats att så här näst sista dagen på året göra en liten kort sammanfattning av året som varit...
Var ska man börja med det här året egentligen??? Har ju liksom varit lite omtumlande kan man väl säga :)
Sa ju i början på det här året att det skulle bli ett helt oslagbart år och jag talar inte emot mig och inte är jag den som ljuger heller ;) Har ju faktiskt varit ett helt galet år, på ett positivt sätt :) Läste just igenom den gamla årsanalysen och enligt den skulle 2010 få 8,53 i betyg... Är kanske inte helt överens med den siffran, man brukar ju alltid få en stekpanna i bakhuvudet när man minst anar det.. Iår var ju verkligen inget undantag för den delen...
Sitter fortfarande här utan mitt E-kort, har ju trots allt C-kortet och YKB:n, ett bra jobb, en riktigt bra lön och kollegor som kan få mig att kissa i byxorna av skratt (metaforiskt talat).... Har väl varit en del nergångar även detta år, inget jämfört med förra året dock... men ändå...
Plusen överstiger dock alla minus med bravur!
Träffat min totala motsats, samtidigt min totala jämlikhet (heter det så?)... Får åka till jobbet varje dag i en ny och fin bil (Honda CR-Z), bor på den förmodligen vackraste och lugnaste ön som går att hitta norr om ekvatorn, får köra min lastbil (om än den är liten), får betalt för att träna på jobbet (kanske inte så roligt som det låter alla gånger), går i väntans tider på min fina Orbea, lärt mig att pressa gränser som jag inte trodde jag kunde nå ens med pekpinne och förlängningssladd... Men det bästa är ändå att jag får somna mot axeln till den bäste som går att få tag på, hans som pressar mina gränser och säger stopp innan jag hinner ställa till det för mycket :) *tack!*
Det här hänt mycket roligt i år kan jag väl säga utan att överdriva och jag hoppas (vet) att nästa år blir lika bra. Då ska det satsas seriöst och kanske ett ben eller två ska brytas och varför inte hitta på något annat dumt när jag liks är på g.
Jag skulle inte velat byta det här året mot något annat år och jag kan bara hoppas att nästa år blir iallafall hälften så bra som det här året, då blir jag nöjd.
Så jag ger det här året 7,96 i samlat slutbetyg på en tiogradig skala...
Nästa år tror jag kommer sluta på 7,53 med tanke på att jag inte räknar bort något/några benbrott... Har stora planer på lite downhillåkning så då får man räkna med sånt... Kanske får mig en ny Norgekarta på låret också, det vet man aldrig ;)
Bara jag får behålla min alldeles underbara, fantastiska, magnifika, söta, snälla, oslagbara älskling då kommer året garanterat bli lika bra som det här :D
Får väl avsluta året med att tacka Hanna för att det blev som det blev... Den där tomten på molnet lyckades ju liksom på omvägar få allting att klaffa. Och vem ska man tacka om inte Hanna och hennes blogg för det? Och så Lina såklart, för hon låg ju på ganska bra för att jag skulle börja med de här dumheterna :) Tänk om det inte vore för er!! Kanske jag hade blivit tvungen att vänta i flera år till!!! *TACK!!*
Sakta men säkert blir åren bättre och bättre. Vänta bara tills om 20 år!!! Då kommer det bli ett j*kligt bra år!!!!! Då är man ju gift också ;p *hehehe*
Kan ju lägga in en lite snabb kommentar att Apple är ju faktiskt inte så dumma på att göra datorer ändå... Även om på/av knappen sitter farligt nära delete.... Årets julinköp alltså... En Apple MacBook Air och ett par Fisher RCS Carbon Skate skidor :) Blir till att provköra de ikväll :D
Dagens visdomsord:
Nytt år
Nya besvär

Kommentarer:
#1: Syrran

Präktiga syrran säger att det blir så bra som du gör det till!

2011-01-07 @ 23:10:40
#2: Moi

Jajaja ska alltid ha rätt va?! Får väl hoppas på att det funkar också då, så om jag tränar mentalt blir jag vältränad? ;)

2011-01-08 @ 11:11:02
#3: Hanna - hon som startade allt

Ja, jäklar vad man kan ställa till det ;P

Lite lustigt att Lina och Anna träffat Mats vid några tillfällen när vi va mindre. Jag har ju även dragit med honom på en del fester för några år sedan, men då var du ju inte med.

Härligt med ett så bra betyg i alla fall! Jag har inte satt något betyg, har svårt att bestämma mig. Har i alla fall bestämt att detta år kommer bli superbra!

kläm

2011-01-09 @ 18:02:37
#4: Moi

Jahaja här smyger sanningen fram ;) Men det var väl liksom inte tänkt att det skulle hända något innan antar jag... Så det är väl bara att gilla läget haha

2011-01-09 @ 21:23:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: