Sine metu

2010-12-03
20:38:11

Ömmande muskler
Svårt att ha ett liv, eller en fritid iallafall, när man har mitt jobb uppenbarligen... Har jobbat 7,5 timme över den här veckan, sånt tycker ju jag är roligt :/ Var hemma tidigast idag då jag slutade i tid, alltså fem (eftersom jag skulle köpa en jobbtelefon, som de inte hade). Annars har jag pendlat mellan sju och tio... Trots att jag "jobbat" till fyra tre av dagarna... Men som sagt det blev ju lite övertid. Kommer få lika mycket lön i december som jag fick i november trots att det bara var halv skatt i november... Iallafall om det fortsätter så här, vilket det skulle göra...

Så slut i kroppen att jag knappt orkar gå uppför trappen, helt slut! Hade åtta skjenkar/vitrinskåp i måndags, två skjenkar i tisdags, ett vitrinskåp i onsdags och så två reglerbara sängar i går och idag en reglerbar.... Så vad ska vi säga att den sammanlagda vikten blir? 8*90=720, 2*90=180, 1*90=90, 2*100=200 och så 1*120=120 Alltså summan av kardemumman blir då= 1310 kg.... Jäklar! Inte konstigt att jag är mör i underarmarna och biceps är helt spända... Sen att den där sista sängen idag skulle upp till fjärde våningen utan hiss kanske ska räknas med också... Den var inte nådig!!! Trodde aldrig jag skulle ta mig upp faktiskt, sen bodde han i takvåningen, takhöjd på 120 cm på vissa ställen, helt underbart med en säng på 90*210 cm *haha*
Sen alla andra grejer också, soffor och bord och sängar och grejer... Helt galet!!!
Har haft en Adeccokille på jobbet hela veckan eftersom en av killarna hade ferie... Han fick inte komma tillbaka idag efter att de blivit tvungen att åka tillbaka till lagret för att hämta Yoggi för att få in en skjenk till en kund... Killen orkade inte bära! Skämmigt att vara svagare än en tjej!!! Jag tog som sagt åtta vitrinskåp/skjenkar i måndags... Utan att vidare reagera på det (yrkesskada?) Tyckte mest bara att Plainvitrinskåpet var väldigt lätta efter att burit runt på Vito skåpen tidigare på dagen... Enda gången jag reagerade var på dagens säng, men den var f*n inte human! Fyra rejäla trappor upp med den där sängen som gnagde sig in i händerna på oss, eller händerna, kunde ju bara hålla den med ena.... I Oslo dessutom! Sov gott iallafall :)

Hörde på radion påväg hem från jobbet igår kväll :) De hade gjort en lista på hur du vet om din kjærste är otrogen... De hade en olika steg där ett var inte alls otrogen till tolv där det vara rejäl fara på taket :)
1. Handklapp
2. Kram
3. Kyss
4. kyss med tunga
5. hångel
6. Hångel med tafsning på överkropp
7. Hångel med tafsning på underkropp
8. Pulning (sex)
9. Pulning med analsex
10. Gravid
11. Gravid, flyttar in hos den andre
12. Gravid, flyttar in hos den andre, köper hund, tar ut skiljsmässa

Bra att veta!
De gjorde listan eftersom det var NRK alltså Norges svar på SR, och alla vet ju att de har som uppgift att utbilda sina lyssnare... De hade nämligen provat en sån där sajt där man kan betala för att få reda på om ens kjærste var otrogen. Vad de än skrev in så var han/hon otrogen *way to go!*
Gillar NRK!

Imorgon vankas det julbord med jobbet *hms* Eller som jag har förstått att det snarare är: "Fyllebord"... Verkar inte vara någon som är nykter... Man kanske blir sparkad om man är nykter... Om så är fallet kommer jag bli jättesparkad av en full chef :D Gills det då?
Vi skulle ha fritidstøy på oss för vi skulle vara ute i 20 min. Har försökt att luska ut vad vi ska göra, men får aldrig något svar... Jag sa att jag skulle komma i jobbkläderna, men det gick tydligen inte... Man skulle ha det man har då man går på stan, typ... Stilett och kortkort? Eller det man har på fritiden fick jag höra av en annan... Naken? Mysbyxor? Snyggt att komma i mysbyxor :) *hehe* Jag kör väl på jeans och någon gammal ful tröja kanske. Kommer ju ändå somna under bordet efter maten :) Den enda nyktra somnar innan festen ens börjat *me like*

Ska äntligen få en cykel också :D Har pratat med Orbea så de ska försöka fixa fram en åt mig. Har ju äntligen varit och tagit de där fördömda måtten (insåg att jag inte passar på en damcykel med mina mått). Så till våren då sitter man förhoppningsvis med en dyrgrip i handen :D Min alldeles egna Orbea Orca!

Dagens visdomsord:

Driten ska ju in så det är väl bara att bära

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: