Sine metu

2010-02-08
15:46:27

Man får svära...
...på en dag som denna.
Jag insåg redan inatt att jag inte borde kliva upp idag, men lyssnade jag på mig själv? Nej, så klart inte. Lyssnar jag någonsin på mig själv? Nej, så klart inte. Jag kan ju ha rätt...
Vaknade inatt någon gång av att jag inte kunde andas. Lade mig själv i framstupa sidoläge, insåg att det var obekvämt, men enda sättet för att mig att kunna andas. Somnade om och vaknade fem i nio. Klev upp och insåg att jag knappt kunde prata pga förkylningen. Tänkte att det här blir ju jättebra. Åkte in till stan vid tjugo i tolv. Fick en traktor framför mig som körde i 20. Jag älskar måndagar... Kom till rondellen i Gärde och insåg att det var en snövall mitt i rondellen som räckte upp till hjulhuset. Hittade en väg där man kunde köra, tog mig igenom rondellen, men hittade ingen lastbil eller någon Fredrik. Åkte ner mot rondellen igen. Blev där stående eftersom den trevlige traktorn i mitten av rondellen hade byggt en snövall bestående av gigantiska isflak. Fick hjälpa en gubbe i en Toyota loss eftersom han hängt upp bilen på dessa isflak *smart*. Blev sittande i fem minuter och väntade på att de skulle ta bort vallen. Såg Fredrik passera, vinkade glatt och fick till slut åka. Tog ett varv i rondellen för jag var förvirrad och trodde att lastbilen kunde flyga. Åkte ner till Gärdeplan efter att stått och väntat i rondellen i fem minuter till *en såååån dag*. Kom ner och hade min körlektion. Därefter den såååååå efterlängtade uppkörningen. Försökte muta både Fredrik och uppkörningsgubben, men ingen ville nappa. Gjorde min säkerhetskontroll (var den godkänd eller???). Satte mig i bilen och vad säger han till mig? "Ta fram registeringsbeviset". Ja visst kan jag göra det, om du lovar att skjuta mig i foten! Den enda jävla skiten som jag inte kunde!!! "Förklara hur mycket du får lasta på en BK-3 väg". Nej tack, men jag förklarar gärna hur bra jag skulle må av att slå den här pärmen i huvudet på dig och sen köra över pärmjäveln om och om och om igen!!! VARFÖR??!!! Vad har jag gjort för ont för att förtjäna BK-vägar? Jag kunde ju svara på frågan om jag klarade det eller inte innan jag ens lämnat Gärdeplan. NEJ. Pga av ett jäkla registeringsbevis. Jag hoppas att jag hostade tillräckligt mycket så han kommer ligga sjuk i flera veckor!
Låtsades inte tänka på den där förbannade jävla funktionsbeskrivningen. Gjorde en helt prickfri körning, backade runt ett gathörn utan några som helst problem, klarade alla sjuhundra rondeller utan någon tvekan. Gjorde en omkörning av en traktor osv osv. Sen kommer vi tillbaka till Gärde. Hej och hå, blev godkänd på körningen *suprise suprise*, men inte på den där jävla funktionsbeskrivningen *nähä?!* Jag kommer personligen att skurva ner alla jävla BK-skyltar i den här jävla stan, sen ska jag utnämna mig själv till chef över Vägverket och avskaffa allt vad Bruttovikstabell heter! Sen ska jag göra om den där jävla uppkörningen och få en fråga om styrservon!
Tilläggas kan att man får svära då man heter Charlott och är tillräckligt förbannad.
Om jag skulle "råka" få ett gevär i handen idag så kan ni räkna med att det kommer flyta blod!!! *utom all räddning* Jag är något så sjukt förbannad just nu att jag skulle kunna, ja, inte vet göra vad som helst. Kan sätta huvudet på att jag kommer få meddelanden ikväll. Kan garantera att dessa kommer göra mig än mer förbannad och detta kommer därför leda vidare till att hela den här jävla veckan kommer gå käpp rätt åt helvete *tell me something new*. Åh, blir så jävulskt förbannad. Den enda jävla skiten som jag inte kunde! Hur i helvete lyckas man? Hur stor är den jävla sannolikheten? Jo det ska jag berätta: Sannolikheten är 1/4. Att jag får den är av den simpla anledning att den där jävla tomten har något seriöst emot mig! Börjar det regna skator och annan skit från himlen så är det nog bara jag som försöker träffa molnet som Tomtehelvetet sitter på.
För att spä på den "fiiiiiina" uppkörningen ännu mer kan tilläggas att avgasröret hade lossnat innan jag åkte. Jag skulle precis påbörja säkerhetskontrollen och vad i helvete får jag se? Avgasröret fem cm ovanför marken *bra*. Ringde Fredrik som fick komma och "laga" det med ett fint blått band. Hur i helvete lyckas man? Det krävs verkligen mig för att kunna få allting att gå så jävulskt åt helvete hela dagen dessutom! Det roliga är ju att dagen inte är över heller! Lovade att jag skulle åka på träningen ikväll, vad kan tänkas hända på vägen dit? Eller där? Eller på vägen hem? Om Betson inte redan har konstanta vad på mig så bör de ju börja med det. "Vad ska Charlott lyckas misslyckas med idag?" Jävla, helvetes, jäkla skit. Så förklarar jag denna helt underbart misslyckade jävla måndag.

Ska man säga att jag "lyckats" med något så skulle det väl vara brestället jag gjorde på väg in till stan. Skulle precis svänga i korsningen från oss innan Juniskärsvägen, kom i kurvan och fick breställ. Det lättade upp min dag lite grann, men samtidigt insåg jag att det skulle bli en sån dag... Eftersom snövallen var farligt nära... Men ett breställ är alltid trevligt, det går inte att komma ifrån. Det är inte bara pojkarna som ska ha det roliga med de stora leksakerna, jag vill också leka med dem!

Dagens visdomsord, som aldrig blir gammalt:

Det går att misslyckas med allt

Trevlig jävla måndag till alla mindre misslyckade människor!

Kommentarer:
#1: Johanna

Mäh, du skulle tagit fram det där jävla registerskiten och knöcklat ner det i halsen på honom! Seriöst, måste man kunna sånt? Kanske man måste, har väl iofs med hållfastheten på vägen att göra så lite rätt hade han nog men det skiter vi i nu för jag hejar på dig!!!! Dumma, puckade uppkörningssnubbe...

2010-02-08 @ 18:57:36
#2: Challe

Jag sa också att jag inte behövde kunna det, för det finns folk som är anställda för att hålla koll på det. Men han hävdade att jag ändå skulle veta om det morr Fick iallafall medhåll om att jag hade rätt på boggitrycket och axeltrycket. Så lite nöjd är jag :)

2010-02-09 @ 18:21:30
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: