Sine metu

2010-02-23
13:16:40

The Ninja!!
Tiden går fort... insåg det då jag läste vädret och såg att det redan finns väder för helgen. Kom då på att det snart är helg igen. Hur gick det till? Skulle bli lite behagligare i helgen iallafall, så då kanske man ska bosätta sig i skidspåret (med alla mindre duktiga barnfamiljer)... Eller så åker jag dit efter att solen har gått ner, som den vampyr jag är *haha*

Tränade mitt första pass sen nyår igår. Jag blev lite fascinerad över mig själv måste jag faktiskt erkänna, snacka om att kunna då jag vill! Har ju suttit och tittat på de senaste veckorna då de övriga tränat kamai (ställningar). Så var jag med igår och mot all förmodan så lyckades jag! Hur gick det till??? Hade lite problem emellanåt, men så kom jag på vad felet var så lyckades jag igen *stolt över mig själv*.
Insåg dock än en gång att jag är för snäll. Jag behöver något som får mig att tända till för att jag ska kunna slåss. Är väl kanske en bra sak, men bör ju lära mig att plocka fram och stoppa undan. Kan ju inte kräva att nån ska bryta näsbenet på mig varje gång för att jag ska lyckas... Låter ju inte direkt genomtänkt. Minns en gång då jag lyckades riktigt bra med min fighting. Det var på min första tävling med karaten. Jag fick möta en kille som jag tränat rätt mycket med. I andra ronden så råkade han missbedöma avståndet och fick in en pärla mitt på näsan på mig. Jag försvann ett tag, men tyckte att det inte var så farligt så vi fortsatte. Då lyckades jag tända till och slogs riktigt bra efter det! Slutade med att jag vann mot honom. Fick dock möta Magnus sen och då var det ju självskrivet att jag skulle förlora... Men jag lyckades ett tag iallafall... Mitt ständiga problem: Jag kan gärna agera slagpåse åt andra, men vill inte gärna slå på andra om de inte förtjänar det. Har inga som helst problem då det är en mits eller en sandsäck, men sätt en "snäll" person framför mig och jag stoppar slaget halvvägs. Mycket irriterande. Gör det till och med då ingen står framför mig. Gör om gör rätt!

Insett att japanerna har gjort fel i alla sina år! Hur kan de hålla svärdet i höger hand? I vissa lägen är jag extremt vänsterhänt och ett sådant tillfälle hittade jag igår. Skulle använda svärd lite grann och utan att tänka på det lägger jag svärdet i vänster hand. Sen inser jag att det blir ju fel då jag ska möta någon annan med svärd. Kommer vi ju slå eggen emot varandra. Frågade huruvida jag var tvungen att lära om eller inte och fick upplysningen att "JA!" det existerar inte vänsterhänta samuraier... *tack för den passningen* Försökte komma undan med att jag kanske är en samurai som levt alldeles ensam i skogen i alla mina år och därför inte behövt fundera över huruvida jag råkar stöta emot någon annans svärd eller inte (kräver en duell). Den torsken simmade dock inte tyckte Christer och jag blev tvungen att än en gång lära om... Världen skulle vara en bättre plats om alla var vänsterhänta!
Stod i en timme och försökte få den rätta känslan av att hugga med höger hand (fuskat lite tidigare och använt vänster). Gick inte så bra tror jag om man kollar till Christers min *hehe*. Vissa saker kan jag helt enkelt inte bli bra på! Men alla kan ju inte kunna allt... Jag är ju en mästare på så mycket annat ;D
För att glädja mig fick jag dock höra att ninjorna ibland har svärdet i vänster hand (för att lura sin motståndare att de inte vet hur man håller ett svärd) *pshy* Jag är en ninja!! Det visste jag ju redan... Har ju trots allt klarat det stora ninjatestet "Vilken mjölkpaketsbild kommer näst?"
A true ninja always carry a extra suit, just in case the first one gets too messy...

Dagens visdomsord:

När tjejer vill att något ska gå bra,
då går det också bra.

Kommentarer:
#1: Lingon

När tjejer vill att något ska gå bar,

så är de bäst om de gör de. Om inte så gömmer jag mig ;)

2010-02-23 @ 21:50:43
#2: Challe

Tjejer får som de vill därför att män är lättmanipulerade. Det sa de i en film jag såg häromdagen (och alla vet ju att det som sägs i film är sanning) hahahaha

2010-02-25 @ 11:50:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: