Sine metu

2011-12-03
20:10:55

Jul?!
Så var det helg igen. Tiden går ju helt galet fort upptäckte jag idag. Var och letade granris för att lägga över rosorna och tanken slog mig då jag stod där att det inte var ju inte länge sedan jag klippte de. I våras... Egentligen ganska länge sedan, men det kände som det bara var några veckor sedan. Lite konstig tidsuppfattningen...
Har jobbat två veckor på eget bevåg med Langhus körning. Alltså natt. Börjar halv åtta och slutar runt tre-fyra. Riktigt bra körning och skulle gärna bara ha den, men tyvärr så är inte livet så bra. Så nästa vecka sitter jag på utkörning i Sandefjord. Så då börjar jag vid tre och slutar runt tio. På morgonen alltså... Så skönt att slippa kliva upp på morgonen! Är inte gjord för sånt har jag kommit fram till. Har inga som helst problem att börja jobba på kvällen och sluta på morgonen. Bara skönt.
Kan man ju till och med träna!
Nackdelen är bara att det inte är någonting på radion den tiden. Men det löste sig ju smidigt med ljudböcker! Så den här veckan har jag hunnit med The colour of Magic, Light fantastic. Båda av Terry Pratchett. Väldigt bra böcker. Så har jag hunnit dra igenom How to train your dragon, How to be a pirate, How to speak dragonese, How to cheat a dragon's curse och How to twist a dragon's tale, allihop av Cressinda Cowell. De var ju riktigt bra! Letar med ljus och lykta efter de sista fyra delarna bara. Har hittat två av dem på svenska, men det är ju inte alls samma sak. Jag ska ha de på engelska och det ska vara David Tennant som läser de. Han var ju galet bra på det där. Får till alla röster och till och med läspandet! Hur coolt som helst att lyssna på. Gillar framförallt draken Toothless, det är tur man är ensam i bilen! "Fi-fi-fi-fi-fi-fisssssh" "I want fi-fi-fi-fi-fi-fi-fisssssh!"*hahahahaha*
De rekommenderar jag alla att läsa! Så galet bra
Snart jul! Åtta grader varmt och spöregn och storm, men inte mig emot! Så mycket enklare att jobba när man slipper snön och isen. Har faktiskt satt upp en julkula i fönstret så lite jul har vi det. Även om vi inte har gjort något mer, men det tar vi något annat år :)
Men har ju beställt två cyklar! En Orbea Orca till Mats, likadan som jag redan har, men orange och tillhör Ivar Anton, som vann en etapp på Vueltan iår.... *coolt*
Så en ny Orbea Alma till mig är beställd. En mtb, för en sån har jag ju inte, men en sån behöver jag ju! Så jag kan fixa alla langningar åt Mats i sommar och så vi kan leka i Åre :D
De ska ju inte hämtas förrän i påsk, men ändå. De finns och de är våra :D
Var och provkörde en Tesla Roadster för några veckor sedan också eftersom det förhoppningsvis blir en Tesla Model S som nästa bil, då den kommit ut alltså... Så vi ville prova märket först eftersom det är ju en el-bil. Och höra lite med folket där om hur den fungerar och allt sånt. Det var väldigt givande! Och jag blev kär.... Så nu ska jag bara flörta till mig en Roadster :) Det är ju inte så svårt hehe
Mariocart dags!!!
Dagens visdomsord:
Om du gör en profil på match.com
gör jag en profil på zipp.com
en högprofil
"Kjæresten med ett nöjt skratt"

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: