Sine metu

2011-07-06
20:19:15

Oslobor....
Så var det sommar och alla äckliga oslobor har invaderat den i vanliga fall så lugna och sköna ön.
Var ute på samma tur som jag var ute på samma vecka som Vättern. Då tog jag den två varv, idag bara ett. Då blåste det 8 ms/s, alltså vilket som motsvarar stormvarning i Sverige (här är det en blåsig dag). Tog första varvet lite försiktigt och körde inemellan på cykelstigen. Cykelstigen är ju totalt hopplös att använda sig av när man snittar 17 km/h. Det är barn, pensionärer, bilar och fan och hans moster där.. För att inte tala om punktering... Så varv nummer två tog jag vägen hela tiden och trots att ett trettiotal bilar passerade var det inga som helst problem.
Nu har det gått tre veckor... Nu har Osloborna kommit och med dem stressen och "jag äger Tjøme för jag har en hytte här" stilen.... Så idag när jag var ute på precis samma runda, med enda skillnaden att det gick lite fortare. Tror du inte på fan att jag först råkar ut för en som tutar på mig. Kom ikapp honom 200 meter senare och hade god lust att slicka på rutan till han *morr*
Sen skulle jag svänga av mot oss, alltså ta till vänster på vägen. Kollade och såg att det kom några bilar, saktade ner och lät de passera. Första bilen hade tydligen precis lärt sig var spolarvätskeknappen satt så jag fick mig en dusch... Moget beteende!!! Nästa bil passerade utan problem och sen var det fritt tillräckligt långt bak för att jag skulle kunna gå ut och visa att jag skulle svänga. Tror du inte på fan att biljäveln skyndar sig ikapp och kör om mig, när jag ligger mot mittstrecket... Jag blir så less så jag bara vill kasta något hårt på fanskapet. tror jag ska börja ta med mig bananer och kasta på dem! *idioter!*
I och för sig borde jag väl aldrig klivit upp ur sängen imorse... Kom till jobbet och vad var där? Jo alla kollegor så klart, kan det bli värre? Packade bilen själv eftersom då blir det gjort. Men så klart så började alla klaga och hålla på med sitt vanliga "stackars mig jag måste jobba för att kunna betala hyran som jag ändå inte brukar betala", jag blev förbannad och sa väl kanske inte alltför många vänliga ord...
Så för att förbättra dagen ännu mer så fick jag med mig sommarjobbarn och för att citera kjærsten: "till och med jag skulle få mens av honom". *håhåjaja*
Bara soffor hela dagen. Speciellt en soffa, den största som gick att hitta såklart, skulle uppför en trapp, in i en smal gång, förbi några 90 gradiga vinklar och så över en annan soffa och avslutningsvis förbi en tv... Allt detta medan kunden stod och hånlog och sa: "Det här skulle jag kunna stå och titta på hela dagen". Hållandes den klassiska colan och naturligtvis ingen tröja på sig *uuuh*
Så den klassiska kommentaren, "men de sa på butikken att ni skulle montera den". HA! trodde du jah pucko! Inte en jäkla chans när man beter sig så!!
Tror du inte på fan att gubbjäveln lyckades ødlægga soffan så vi var tvungen att komma tillbaka och beställa upp en ny. Och vilken kommentar kommer? "Så nu får ni bära ner den" *hahahahaha* Tillåt mig att skratta ironiskt och ack kvack så trött....
Så blev man tvungen att plocka upp efter andras fullständiga inkompetens också *naturligtvis* Men vi avslutade med att göra det klart att de är inkompetenta och ska vara jävligt glad att jag gör deras skitjobb. För stackarna hann inte åka till Horten för att lämna en tvbänk. För de skulle ju sluta klockan tre för de skulle ju supa skallen av sig för de har ju jobbat där så länge för det är ju så synd om de.... Skjut mig långsamt i höger vad och kalla mig känslokall. Idioter..... Så less på att plocka upp efter andra att jag skulle kunna skjuta någon.
Har kommit på vad jag skulle önska mig om jag fick önska mig vad som helst: Jag skulle önska att få så då kollegan (nämner inga namn) blir tagen av polisen för att köra alkoholpåverkad, blir av med körkortet och får av chefen en omedelbar avskedan. Då skulle jag må bra... Inte för intet som jag kallas Miss Ice cold *mohahahahaha*
Var på blomaffärn också... Vilken fråga fick jag? "Jobbar du här? Ursäkta kan du hjälpa mig?" Varför??? Oavsett om jag kommer dit i jobbkläderna eller på en lördag i jeans och högklackat så frågar de om jag jobbar där Why????
Blir så trött
Hade mått så bra om strömmen på hela Tjøme varit borta i en vecka och inte bara i några timmar.... Jävla Oslobor!
Dagens visdomsord:
Vissa dagar ska man inte kliva upp

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: