Sine metu

2011-06-11
22:29:40

Ormbajs och scartsås
Idag har jag varit duktig och hjälpt kjærsten att ta bort allt lim från Zipphjulen. Flink som jag är så lyckades jag ju exemplariskt bra, om man bortser från de tre blåsorna som jag fick av allt gnuggande och slitande... Som alltid på en lördag eftermiddag så urartade vår konversation och en våldsam diskussion om scart startade. Grammatikprofesorn Charlott uppmärksammade sin kära kjærste om att man inte kan säga: "Skart sig". Scart är en kabel som du kopplar till tv:n, inte något som du gör med en kniv.... Men bara för det så skulle det ringas till Sverige för att få medhåll från familjen småtokig ;) Problematiken i det lilla problemet är ju bara att jag är släkt med min syster och vägrade därför att ge mig. Charlott har alltid rätt! På ren jävulskap fortsatte han därför att säga "skart" tills jag hotade att köra upp en scartkabel i näsan på honom... På något sätt fick vi det att övergå till skuren sås... Alltså scartsås... en tv middag alltså :)
Limresterna... de såg ut som ormbajs och jag överväger att lägga det på grannens trapp, bara för att kolla reaktionen *hehehe*
Började fixa min tröja nu ikväll... Men det fick ett abrupt slut då jag insåg att jag saknar tyg till armarna... Jag ska aldrig mer lyssna på Mats då det gäller tyg inköp! Och eftersom vi är i Norge så är ju ingenting öppet imorgon, så inte kan jag få tag på något då. På måndag är det också stängt och på tisdag jobbar jag till sju :( Vill ju ha det nu!!!! NU NU NU NU NU!!!!
Så nu blev jag grinig och vill inte vara med något mer. Ska sitta och tjura ett tag innan jag går och lägger mig.
Nej tror jag sätter mig i ett hörn och låtsas om att herr smart inte sitter här *morr*
Har iallafall kommit fram till den mycket intelligenta saken att mitt linsetui är gjort för blinda... för L:et sticker upp så man kan känna det. Så smart, så smart... Upptäckte dock sen, efter att jag sagt det, att blinda nog inte har linser...
Dagens kommentar:
"Du blir scizofren när du är sur"

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: