Sine metu

2011-03-10
21:18:43

Saknar bara I och Q
Lite torka på bloggandet måste jag säga... Kan nästan tro att jag har ett liv! Men så är det ju inte.... Råkar bara sakna ett liv så jag kan jobba för mycket *pengar!* Råkade dra in tre timmar nu i måndags pga. diverse småfel... Ska tillbaka till en av kunderna imorgon (den som ligger längst bort, såklart), eftersom jag råkade ta med mig fel soffa... Men herregud det är sånt som händer! Vi hade en sån trevlig tur i bilen så :D
Har återupptagit den gamla klassikern "Gul bil"... Så går runt med en konstat blå höger arm... Men jag brukar vinna :D
Vi har det skoj där i Bohusbilen, jag och Sonam... Helt perfekt stämning oavsett hur många timmar övertid det blir. Går ju liksom inte att vara sur då man har med sig honom... Trött blir man inte heller, killen har ju dragit loss bilen x antal gånger i vår... Även om den bara väger 5 ton så är jag ganska övertygad om att ingen annan på bygget skulle göra det... Det är min kjettingpojke det ;)
Namnet kjettingpojken är ju en helt annan historia, men ack så passande...
Han räddar livet på mig, jag räddar livet på honom och sen slår vi varandra gul och blå pga. alla ambulanser och hantverkare och för att inte tala om Stokke Containerservice!!!
Kul i bil på arbetstid!
Tur som det är så har man en chef som insett att glad Charlott innebär att Charlott kör med Sonam... Och en glad Charlott vill ju chefen ha, för då slipper chefen problem med kvinnohumör. Det får han ju nog av hemma hehehe Även om mitt humör ändå är ganska bra skulle jag vilja säga... Kanske inte de dagar då det varit mycket jävulskap och jag inte fått ha med mig kjettingpojken, men annars så :)
Har fatt mitt efterlängtade E-kort också! Men det var på håret... Det var sista chansen för att uttrycka det precis... klarade det med tre dagar till godo eller nåt sånt. Så tack gode gud för Christer säger jag bara!!! Fick äntligen tillbaka min trygghet. Då gick det bra att backa och snacka funkis och köra :) Trots att väglaget var under all kritik... Gick i 40 hela vägen. Gick inte att komma upp i högre hastighet pga all is. Men kortet det fick jag och Fredrik fick en fin present :) Ett presentkort på MAX på 500 kr... Frida var helt förstörd och sa att han nu skulle bo där ännu mer än han redan gör. Jag skrattade och gick :D
Nu saknar jag bara ADRen och IQ, sen har jag allt som behövs *hehe*
ADRen får komma en dag då jag orkar ta den... Känner mig inte riktigt upplagd för det just nu.. Vila lite från allt vad uppkörningar och tungböcker och sånt heter.... Jobba ihop till cykel, säng och csn istället :)
Dagens visdomsord:
Love ha pierced with it's arrow
the heart of every lover
blood flows but the wounds are
invisible
Rumi

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: