Sine metu

2011-09-01
10:58:59

Åter i Sverige
Så var på tillbaka på svensk mark för ett litet tag då. En veckas "semester". Har ännu inte hunnit uppleva något semesterliknande dock... Men vaddå det är ju tre dagar kvar!
Åkte direkt efter jobbet i fredags för att hinna fram till Ludvika innan det var dags att kliva upp. Tävling i lördags, Finnmarksturen, 72 km mtb. Missade en lagning så kjæresten gick i väggen och fick kramp. Lyckades ändå ta sig in på en 35 plats.
Upp till Sundsvall för att tömma bilen fullständigt och sen måndag morgon in på service med den. Försökte slå ihjäl två timmar på 7eleven. Gick väl kanske sådär.... Åkte till Mazda istället och hängde på låset.
Hade en inbokad "prova alla bilar i hela stan"-dag. Så vi började som sagt med Mazda, men den fick inte vara med länge. Kassa dörrar och ingen miljöbil. Åkte vidare till BMW. Provkörde en 320d touring. Mycket underbar bil måste jag säga. Riktigt bekväm.
Till Subaru. Som inte hade flaggskeppet Impreza inne. Hur kan man inte ha en Impreza i något format inne om man är en Subaru förhandlare???? Ingen affär för dem inte!
Så fortsatte vi sådär hela dagen och kollade igenom Hyundai i40, Peugeot 508, Citroen C5, Opel Astra, Audi A4 avant, Volvo V50 och Renault Megané. Kan väl säga som så att de enda som var kvar på slutet av dagen var Audi A4 Avant, BMW 318d Touring och Hyundai i40 (eftersom de inte hade någon inne vi kunde provköra). Tog oss en tur och retur Mittsverigebanan för att kolla bränsleförbrukning/känsla på BMW:n. 0,47 på farthållare. Extremt tyst och helt underbara säten. Gjorde samma test på Audi A4 Avant på tisdagen. 0,51 på farthållare med precis samma förutsättningar. Lite mer högljudd och framförallt inte samma känsla i sätena eller interiören. Men jäklar så skön att köra...
Kan tänka mig att folk nog tyckte vi var lite instabila som chaufförer när vi körde 75 på 100 sträckan mellan Svarvarböle och flygplatsen. Men vad skulle vi göra? Hade ju en lastbil framför oss med BMW:n och då gick det i den hastigheten, kan ju liksom inte köra fortare med Audin och tro att det ger samma resultat!
Ja hur som haver så blev jag tvungen att erkänna att Audin hamnade efter. BMW kan sin interiör. Och Audi har ju kamrem... Vilket blir ett väldigt stort minus för oss. Vill ju liksom inte behöva lägga 15000 kr extra vart tredje/femte år för att byta den. BMW har ju kedja som (förhoppningsvis) inte behöver bytas...
I övrigt är de ju så galet lika varandra. Precis samma grejer och det skiljer 1000 kr. försäkring skiljer 50 kr och båda är ju miljöbilar.
Med en tår i ögat måste jag erkänna att det lutar mot en BMW. Men jag ska f*n i mig ha allt jag vill ha! Tänker inte snika in på något, bara för att komma billigare undan. Jag ska ha navigation!
Nej det gör ont att inte få en Audi, att den ska behöva snubbla på målsträcket. Men vi kan ju göra som pappa sa och köpa en Skoda, för den drog ju lite ;p
Ja ska väl dränka mina sorger i en fyra mila tur. Och ompackning av bil. Imorgon drar resan vidare. Ner mot göteborg för en snabbmiddag hos brorsan och sen vidare till Varberg för ännu en tävling.
Bockstensturen på 95 km mtb. Den här gången utan missade langningar hoppas jag...
Vips så hade vi i slutet av semestern lyckats skrapa ihop 2300 km till :)
Stackars lilla bil... Fast i och för sig så har jag ju faktiskt inte lagt till alla småkörningar då heller... Men lite snäll måste jag väl vara med bilen *hehe*
Blank och fin är han iallafall. Nyrekondad så det smäller om det. Helt spegelblank!!! Den som ändå kunde lyckas hålla den så fin *drömmer mig bort*
Nu anmälan till Vätternrundan!!!
Dagens visdomord:
Jag kräver inget
Men jag vill ha allt
"may west"

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: