Sine metu

2012-08-06
14:05:33

Regn
Är less på allt regnande... Tröstar därför mig själv med att drömma om hur det skulle kunna se ut... Och muntrar upp mig själv med lite musik

http://www.youtube.com/watch?v=rj4jj7aKZXA&feature=related

Enklaste sättet att få rätt saker av kjæresten är att lägga en lapp i handen på honom där det står vad det är och vilken färg och var han kan köpa det. Nu har jag kommit på att jag vill ha en Ingrid Bergman ros och en Polstern ros. Båda två tillsammans i en gigantisk kruka, eller kanske bredvid varadnra i varsin. Så därför ger jag honom en lapp med följande text på:
"Om du skulle komma på en dag att du älskar mig helt galet mycket
och därför vill ge mig något.
Åk då till Gjennestad Hagesenter.
Köp en ros vid namn Ingrid Bergman (mörkröd)
Och en ros vid namn Polstern (cremévit).
Åk hem och ge dem till mig med ett presentkort
på Gjennestad på ca 500 kr.
Då kan jag köpa en kruka till också :)"
Svårare än så är det inte :D *hinthint*
Nu ska jag dock gå ut och spruta sprejdöden på alla äckliga ogräs som växer mellan plattorna och sen ska jag vattna ihjäl alla äckliga myror med myrdödarmedel. Som tack för att de dödade min lavendel...
En vacker dag ska jag även klippa buxbomen. En vacker dag då jag köpt en sekatör...
Dagens visdomsord:
Du kanske tror att gräset är grönare
på andra sidan.
Men om du tar dig tid
att vattna ditt eget gräs
så ska du se att det blir
lika grönt

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: