Sine metu

2012-02-01
12:18:37

En mawashigeri
Så fort saker och ting börjar bli bra å kommer den där perfekta mawashigerin, rakt i tinningen. Så där precis att man bara hinner känna en sekunds smärta innan man ligger där i en hög på golvet och allt man ser är mörker.
Trodde jag passerat alla mawashigeri vid det här laget, men inte då. Den där påsen med kulor, den med svarta och vita. Den innehåller nog inte bara ett ojämt antal svarta och vita beroende på person. Den innehåller nog ett ojämt antal överhuvudtaget, beroende på vem du är.
Min påse går uppenbarligen aldrig tom på kulor. Oavsett hur många jag plockar upp så finns det alltid fler, alltid svarta...
En mawashigeri i tinningen, så blev allting svart igen...
Tror det här året kan komma att ha en chans att nå topplacering som det allra sämsta året av de alla. Är ju på god väg och det är bara februari...
Kan bara komma på två saker till som kan gå fel och den ena ger jag ett år på sig, tro mig!
Förstår inte hur vissa kan få och lyckas med allt, medan andra sliter som djur, men blir ändå sittandes kvar utan något alls. Så less.
Jag vet inte. Sägs att hoppet är det sista som överger en, men jag sjulle vilja säga att mitt hopp har blivit slitet, som en gammal teddybjörn. En som varit med sedan födseln. Kräkts på, sölats på, dragen i sandlådan, glömd i regnet, sparkad, kramad, nerpackad, borttappad, återfunnen, bortglömd och lämnad. Nu sitter den där, ensam på en flygplats. Utan ett öga, med en arm som nästan trillar av och med fläckar som aldrig går bort. Inte mycket att ha och förmodligen aldrig återfunnen igen. Men trogen till sista tuss.
Då sista tussen är borta är den borta för alltid. Vem ska man då vända sig till för tröst?
Jag vet inte...
Orkar inte riktigt försöka heller, hjärnan är alldeles mosig efter mawashigerin och benen bär mig inte längre. Sitter kvar på golvet och försöker minnas. Varför ens föröska?
Vissa har mer tur än andra.
Vissa får sin kulpåse full av vita kulor, som aldrig tar slut.
Jag vet inte...
Dagens visdomsord:
Det är aldrig så jävligt att det inte kan bli värre
tro mig

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: