Sine metu

2012-01-05
13:46:42

Årssammanfattning
Gnistrande snö som sakta övergick till gröna löv. Då kom det en cykel, en Orbea Orca. Favoritcykeln (?) till Aberasturi. Den orsakade mig mycket ont. Den fick mig att vilja kasta den i Skagerrak. Den fick mig att inse att jag kan, om jag vill. Den fick andra människor att visa sina verkliga tankar.
Den fick mig att kämpa ännu hårdare
Våren övergick till sommar. Många mil, många flaskor, många vägar hann upplevas. Toppen av sommaren kom i början. Vätternrundan fick mig att inse att min envishet är större än jag själv visste. Den fick mig att inse att enda sättet att vinna respekt är att pressa sig själv, att aldrig ge upp, att forstätta trots att det gör ont, trots att det är tungt, trots att man inte längre vet vad man gör. Men det gick. Jag lämnade Motala på cykelsadeln och jag återkom efter 14 timmar och 35 min på min cykelsadel.
Jag var helt plötsligt värd mina hjul och min cykel
Sakta, sakta kom hösten krypande. En växande panik över ett nytt arbete. Efter att de första flingorna fallit kom så det nya. 4,3 meter hög, 18,75 meter lång och med en färdskrivare. Jag fick äntligen sätta mig i en lastbil, en riktig lastbil. Det började knackligt, mycket nytt, helt andra saker. Efter att jag klarat av mitt första rörlass gick det lättare. Jag skapade mina egna tekniker. Fick äntligen sitta där ensam, fundera över livet, universum och allting. Fick äntligen chansen att under mina åtta timmar vara ensam, göra som jag vill, lyssna på det jag vill. Sköta mig själv. Lärde mig att om du sköter ditt jobb, vinner du respekt och får större möjligheter att göra som du själv vill.
Ensam, med en stöttande hand mot min rygg
Flingorna smälte bort, kom tillbaka, försvann igen. Vintern valde att aldrig komma. Jag fick som jag ville och njuter av den bara marken. Den underlättar. Julen kom och med den möglet och hjärnskakningen. Den förut så lagomt stora tvåan degraderades till en etta och helt plötsligt blev träning något som inte riktigt fungerade. Huvudet värkte, tröttheten slog ut mig totalt. Precis som regnet som strilade ner rann all ork, all lust bort. Julafton avslutades med en hjärnskakning. Det nya året ringdes in i tv soffan, tillsammans med svärmor. Diskussionen om CAD avslutades med ett "gott nytt år". Resan hem var lång, mörk, kall och snöfallet kraftigt. Det nya året började med arbete.
Smärtsamt, intetsägande, ensamt
Det nya året inleddes med en cykeltur på racer utomhus. Hur kommer det sluta? Förhoppningarna är små, träningen ett minne blott och skyarna tunga.
2011 var en tydlig fyra av tio
kan 2012 ge mer?
Dagens visdomsord:
"När man haft riktigt bråttom måste man stanna upp och vänta på sin själ"
Kinesiskt ordspråk

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: