Sine metu

2012-01-12
15:24:45

En natt av jobb
Fick en allergichock deluxe på tisdagnatt och minns ingenting från Drammen och hem tills jag vaknade klockan 13.00 på onsdag. Min kära kollega hade bolmat galet mycket i bilen innan jag tog över och ja, lite rökning och lite trångt utrymme i tre timmar. Det är ju inte så svårt att lägga ihop ett och ett.
Funderade pga. detta att inte jobba onsdag natt eftersom jag fortfarande var helt vimsig i huvudet. Men valde ändå att jobba. Dumma, dumma, dumma charlott.
Allting gick hur bra som helst och jag kunde varit därifrån så tidigt!
Vi börjar i slutet av historien.
Följande konversation utspelade sig på kjørekontoret på Langhus klockan 01.06:
Charlott kommer in genom dörren. Mannen vid datorn (han är en man, för gammal för att vara kille och för snygg för att vara gubbe). Säger: "Hej!" Så tittar han ner igen.
Efter en stund tittar han upp med en rynka mellan ögonen och säger:
"Är du fortfarande här?"
"Jaaaaa." Svarar Charlott med en suck
"Varför då?" Svarar mannen
"Jag har lastat rör" Svarar Charlott
"Tills nu?" Säger mannen
"Jaa" Suckar Charlott
"Var det mycket?" Frågar mannen
"Nej" Svarar Charlott
"Var det svårlastade?" Frågar mannen en aning mer förvirrat
"Nej, verkligen inte" Svarar Charlott
"Varför tog det så lång tid då?" Frågar mannen
"Hon var ny" Säger Charlott med en tydlig benämmning på ny
"Åh, du fick henne!" Svarar mannen med en blandning av medlidande och oro
"Ja, jag fick henne och det tog två timmar att lasta rör" svarar Charlott än mer less
"Men bad hon inte om hjälp?" Undrar mannen
"Jo, men hon fick ingen" Säger Charlott igenkännande
"Vem bad hon om hjälp då?" frågar mannen som om han tänkte skälla ut alla
"Hon ropade ut det på radion flera gånger, de andra hade gått hjem som det såg ut..." Svarar Charlott
"Så det tog två timmar? Två timmar? För att lasta rör?" Mannen är totalt förvirrad av detta
"Ja, två timmar, jag kollade färdskrivaren och den stod på 1 timme och 59 minuter." Svarar Charlott lite stressad
"Oj, två timmar" Svarar mannen och kan inte riktigt förstå det.
Anledningen till denna konverstion?
I vanliga fall tar det runt 30 min att lasta rör. Inatt tog det 2 timmar. För jag fick som vanligt med min tur den nya... Hon gjorde sin första vecka som truckförare och fick äran att lasta min bil. Den värsta bilen att lasta utan tvekan. Det är alltid mycket rör och hengern är tvåsidig. dessutom måste jag få rören i rätt rekkefølge, men utan att de hamnar i obalans. Ett rent helvete med andra ord. Även den bäste sliter med den bilen....
Så där stod jag och såg alla åka. Innan jag ens fått på något rör eftersom hon inte ens lyckades hitta var de låg. Hennes första fråga var: "Ska jag börja med ett?" "Ööööh, ja tack och vänter är den här sidan och höger är den sidan" (pekade på hengern)
Det gick så sakta och hon tog ett rör i taget, istället för att ta med allihop som alla andra gör. Hon var den mest opraktiska människa jag mött. Naturligtvis skulle jag ha x-treme rör med mig. Stora rör som ligger i buntar av 4x4 rör. Hon hittade inte den första bunten så hon fortsatte med alla andra rör, alla andra små buntar... Sen upptäckte hon att de låg där de brukar ligga. Så kom hon och frågade: "Den här bunten är egentligen nummer 1, ska jag ta ut alla andra rör och lägga den i botten?" "Ja, tack" Jag försökte verkligen att hålla mig lugn. Slog bara huvudet i dörren några gånger för att återfå fattningen. Det tog så sjukt lång tid!!!
Jag kollade klockan och såg att den började närma sig halv ett.... Vi har lastningstid till 01.00. Jag hade inte börjat fyllt bilen än....
Snälla rara blondin på insidan, jobba fortare!!!
När hon väl fått in allt på bilen efter att jag fått stått och förklarat hur hon skulle göra det så var det dags att få tag på spännbanden. Med livet som insats skulle jag vilja säga. Allting gungade och jag försökte ta mig upp till toppen och mitten för att få tag på de. Hon stod nere på marken och ojade sig och hade panik. Jag försökte mest bara få tag på det utan att välta allt. Ville inte börja om igen!
Kan väl säga att min höjdskräck börjar bli botad.
Alla som känner mig vet ju att jag är sjukt höjdrädd, tror ju att jag ska ramla ner och dö om jag står på badrumsvågen.
Nu börjar jag känna att stå på gafflarna till trucken 4 meter över marken inte är så hemskt, att klättra på osäkrade rör 4 meter upp i luften är inte så farligt... Jag börjar med andra ord komma över det. Har svårare att komma över nybörjare på trucken dock. Men vem är jag att klaga, jag har ju suttit i precis samma situation, eller gör väl fortfarande. Går inte fort för mig med trucken heller. Men det är skillnad, jag vet ju hur mycket tid jag har.
Vilken natt!
Dagens visdomsord:
Paper are dead without words
"Song of My self"
Nightwish

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: