Sine metu

2012-01-25
14:56:00

Planerar sommaren
Planerar för fullt inför sommarens krukor. För i år finns det plats att sätta alla krukor på och varmt är det där också! Var väldigt metodisk och skrev upp varje sort, slutade på 18 stycken olika.... Det kommer bli fullt, funderar på att flörta in mig hos grannen så de kan vattna när vi är borta :)
Det skulle tydligen vara ett trevligt äldre par längre ner på gatan, så det borde väl vara perfekt. Och om jag får det som jag vill ha det så kommer de slåss om att vattna de :D
Det blir:
Basilika
Sallat
Tomat
Paprika
Krasse
Luktärt
Solros
Vallmo
Olika sorter av alla, men alla går i mörkrött/svart. Kommer bli så fint så fint
Så tänkte jag äntligen införskaffa mig en Fladdermusblomma/djävuls blomma
http://www.froer.nu/product/15407338/fladdermusblomma/
Fast den ska ju stå inohus :)
Kommer bli så fint det här, jag är så duktig!
Måste uppdatera alla inomhusblommor också eftersom hyresvärden dödade alla i julas då hon såg till att förfrysa allihop genom att inte flytta de från fönstret då hon vädrade... Tack så mycket!
Hade ju äntligen fått igång min Dracena modell större och min paraplyaralia modell större, nu är de helt stendöda... Kunde inte förstå vad som ahde hänt då jag kom hem, men så sa kjæresten att han var tvungen att stänga fönstret då han kom in. Det stod på vidgavel... Min gullranka!!! Mest synd är det om min Bonzaificus.... Den var dyr, nu är den död.... De enda som överlevde var Saint Paulan och Paradisträdet.... Men i och för sig är det inget som kan döda dem.... Blir så less... Blommor för tusen spänn som bara är stendöda.... Och det var inte ens jag som gjorde det!
Om min Japanska lönn som står i garaget har dött pga. att hennes son har en värmelampa där så kommer jag låta bli att städa då jag flyttar! *morr*
Så det blir att köpa hela blomstergarderoben igen :( Dumma, dumma henne!
Nu blir det att skaffa de blommor som jag VILL ha!
Dagens visdomsord:
Jag är fläckvis intelligent

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: