Sine metu

2012-01-12
14:48:53

Skillnaden mellan blondiner och blondiner
Vill ju inte säga att alla blondiner är blonda, även en blind mus kan ju hitta en ostbit.... Men statistiken talar ju sitt tydliga språk om vilka som är flest.
Det finns många olika typer av tjejer. Men jag nöjer mig med två typer idag...
Det finns blondiner som du tittar på och tänker; "Titta en blondin!" Alltså blond på utsidan. Sen finns det de som du träffar och ju mer tid du spenderar med dem ju mer inser du; "Hon måste vara blond!" Alltså blond på insidan.
Vi börjar med typ nummer ett, blond på utsidan. Har haft att göra med en sån i några veckor på jobbet. Hon hade precis börjat jobba då jag gjorde min första egna vecka. Min första tanke då jag såg henne; "Ånej, hon är ju ultrablond!" (Har inte alls förutfattade meningar hehe).
Problemet med blond på utsidan är att de inte riktigt tänker alla gånger innan de pratar. Har du ett körkort vet du att vänster är den sida som du sitter på när du ska köra bilen, blondin på utsidan tänker inte alltid på sånt... Små trivila saker blir lite svåra för dem om de har för mycket att behöva tänka på. Att då veta att de ska lasta en stor lastbil full av rör gör det ju därför JÄTTEsvårt att tänka.
Efter några veckor så fick jag henne att inse att hon måste tänka själv när hon lastar. Hon kan inte bara gå efter mina anteckningar. Jag går efter vikt och rekkefølge. Inte hur pakkerna ser ut.
Vi kom efter ett tag överens och jag började lita på henne så pass att jag kunde stå på gafflarna ( fyra meter upp i luften) när jag skulle få ut spännbanden.
Blondin på utsidan är alltså lärbar och trevlig om du möter rätt. Alla blondin på utsidan är inte bimbos....
Typ nummer två... Blondin på insidan. De är svåra ibland. "They come crawling like a muscrat in the night..." Lite så fungerar de. Du tittar på dem och tänker: "Se vilken trevlig tjej, hon är inte blond, jag kanske kommer härifrån tidigt idag!" Så får du med dem och göra och inser skillnaden mellan blond och blond. Blond på insidan har lite svårt för sånt där som vänster och höger (precis som blondin på utsidan) och att ett (1) kommer före fem (5).... Bara små obetydliga saker, som helt plötsligt kan få ett berg att rasa.
Blondin på insidan har mycket svårare att förstå det här med att man måste tänka själv, de har mycket svårare att förstå att man kan inte lägga 600 kg på 100 kg. Och de förstår verkligen inte effektivitet! "Men jag skulle ju bara ha den översta röret" *suck*
En blondin på insidan är olärbar.... Så tillvida du inte råkar ha en 40 timmar över för något som borde ta 2 timmar....
Det är skillnaden mellan blondiner och blondiner
Anledningen till inlägget? Kommer i följande inlägg...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: