Sine metu

2012-07-10
16:03:09

Orbea eller Orbea?
Mina nätter, och dagar, är fulla av funderingar just nu. Vill så mycket, men får så lite *hehe*
Blev av med min Orbea Alma för två veckor sedan då kjærestens bakdämpare gick sönder på hans Scott Spark ltd. Snäll som jag är så fick han ta min Alma eftersom han hade både Isfjorden runt och Mörksuggejakten som skulle köras. Tur vi har samma storlek...
Nu är ju bara problemet att han har fått tillbaka sin dämpare, men känner att han inte vill ha den cykeln längre. Han kommer ta min Alma, den föll i god jord hos honom (trots allt tidigare klagande). Jag vet att jag inte kommer köra så mycket mtb, eftersom de få gånger jag har gjort det så har det slutat i katastrof. Är för rädd av mig (därför åker jag till Åre och kör en veckas downhill) och saknar teknik. Trots det så vill jag ha en mtb. Men nu då jag blev av med min Alma så måste jag skaffa en ny.
Problemet uppstår där. En ny... Ingen idé att köpa en Alma till precis likadan, utan då väljer jag ju en annan. Problem nummer två är att det ska ju bli en cykel som kjæresten kan tävla på också, om han nu skulle vilja göra det. Kanske hamnar på ett lopp där han behöver en annan cykel. Frågan är ju bara den; vilken?
Jag är ju som jag är och hittar jag något jag gillar så duger inget annat *hostAudihost* Nu har jag hittat Orbea. Tycker om Orbea, litar på Orbea, trivs med Orbea. Så varför välja något annat? Det ser ju inte bra ut att ha alla utom en cykel av Orbea. Jobbar stenhårt för att få min vilja igenom och få en Orbea till. Valet står mellan en Occam och en Alma 29. De har ju både sina för- och nackdelar....
Occam är ju fulldämpad och som alla fulldämpade så är de ju bekväma och lättsamma.
Alma 29 är ju som namnet antyder en 29:a, ingen erfarenhet av de, men av allt jag läser så verkar folk gilla de.
De är ju båda två segare än en hardtail, men då har vi ju redan Alman, så vi behöver ju inte en hardtail till. Utan något annat måste det bli, men satsar man på en fulldämpad eller en 29:a?
Jäkligt svårt... Gjorde det enda rätta och skickade ett mejl till Orbea och frågade :D
Det enda andra val jag har är ju en Specialized S-works Epic (inte alls dyr i drift...). Men alltså det ser ju inte bra ut i garaget.... Orbea, Orbea, Orbea, Specialized... Finn ett fel....
Jag jobbar hårt på att manipulera kjæresten till att ge mig det jag vill ha :D
Fram till den dagen så har jag ju iallafall mina fina servicekläder som snart går in för tillverkning. Såg designen idag och det blev sjukt mycket bättre än jag hade förväntat mig. Aztec clothing kan det här med design de!
Ser fram emot när de dyker upp hos mig :D Kundservice kan de också!! Jäkla trevliga killar :)
Dagens visdomsord:
Breathe deeply, it's just a bike
Orbea Orca 2011

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: