Sine metu

2012-07-12
12:31:51

Solskyddsfaktor
Läste precis på Expressen att "Fettdoktorn" uppmanar folk att sluta använda solskyddsfaktor. Enligt henne så får man cancer av det.
Hur tänker hon?
Jag är ju inte direkt känd för att vara ett av hennes fans, men det där tog väl ändå priset!
Vad hon säger är alltså att jag, som använder solskyddsfaktor +50 ska sluta att använda den för annars får jag cancer och pga. att jag använder den så får jag inte tillverka D-vitamin. Är hon inte riktigt klok?
Jag använder inte solskydd för att jag är rädd för att få cancer, jag använder solskydd för att slippa bränna sönder mig. Det räcker att jag går i kortärmat på en molnlig dag för att jag ska få soleksem och bränna mig. Så jag behåller nog gärna mitt solskydd och min after sun och dessutom så tänker jag fortsätta att äta grönsaker (trots de höga värderna av farliga kemikalier och allt).
You win some, you loose some
Förstå hur besvärligt det skulle vara att leva om man skulle följa alla såna där människor och deras hittepågrejer. Du skulle ju inte ens kunna äta din egentillverkade mat, för jorden har säkert för höga snigelvärden och vattnet är väl förorenat av någon gammal rutten dinosaur som led av kalustrofobi.
Enligt dagens alla läkare så får du cancer av allt. Så jag tar alla såna "hot" med en nypa salt.
Det är farligt att leva, man kan dö....

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: