Sine metu

2012-06-21
17:14:14

Drömsmycket

Tar chansen och hoppas på en vinst genom att skriva ett blogginlägg om familjesmycken.se och det blir ju inte direkt svårt! Förmodligen det bästa smyckesbutiken jag någonsin hittat! Och alla underbara människor där :)

Alla som känner mig vet ju hur otroligt kräsen jag är av mig, eller som mamma skulle säga; dyr i drift. Jag skulle väl mer vilja säga att när jag väl hittar något/kommer på något jag vill ha så duger inget annat.

Därför är ju familjesmycken det optimala stället för mig. Där får jag ju precis det jag vill ha oavsett hur konstig text det är :)

 

Det stod att man skulle blogga om sitt favoritsmycke därifrån. Men nja, vilket skulle det bli? Jag kan få den listan så otroligt lång och mitt absoluta drömsmycke finns inte än. Jag har ju blivit (tack vare kjæresten) en inbiten matrialare/cyklist och det är ju det livet kretsar kring för oss.

Det låter kanske inte så bra, men jag tycker om min cykel och den har ju fått en otroligt stor del i vårt liv eftersom vi inte gör något annat än cyklar eller åker bil för att cykla. Därför skulle jag helt klart allra helst vilja ha en ring med Orbea loggan på. Ser den precis i mitt huvud. I silver med de svarta strecken som bildar ringen, kom på (med kjærestens hjälp) att den kan göras i ett stycke. Lite som "Ring Ring", fast i ett stycke :) och med texten "cykelnørd" på, eftersom det är kjæresten i ett nötskal :). Det norska "ö:t" pga. att vårt liv började i Norge och kanske även slutar här om 60 år, vem vet :)

 

 

 

 

Alla min två halsband som jag använder kommer från familjesmycken... Ett My Love med svart sötvattenspärla och ett hjärta av Rosenkvarts (finns ett blogginlägg någonstans här om det) med texten "Jason" för min sons skull.

Så beställde jag två Plexi Hexagoner till alla hjärtans dag som vi var och hämtade i påskas. Ett svart till kjæresten och ett rött till mig. Båda två med texten: "Tillsammans till dödens hus" och "Kramas!  ∞".

Vårt slagord har ju blivit "Till evigheten och vidare" så vad passar bättre än det? Enligt Terry Pretchett så är ju evigheten bara människans mani på att sätta ord på allt. Evigheten tar slut vid Dödens hus i hans svarta trädgård bland hans svarta rosor.

 

 

 

Skulle ju vara helt oslagbart att få en Orbea ring, eller varför inte en ring av Sram kedjelänkar :) Eller ett halsband av de kanske :) "A chain is only as strong as it's weakest link" Som Sram skulle säga :)

 

Jag ska iallafall ha min vigselring från familjesmycken. Såg den då jag var in och hämtade hexagonerna. Den var inte färdig då jag var in, men för mig var den det. Så där rå och obearbetad som jag vill ha den. Skulle passa perfekt till förlovningsringen i carbon som jag SKA ha. Något annat tackar jag inte ja till ;)

 

Jag håller tummarna för mig själv och ska drömma om min fina ring *ser den på mitt finger redan* :D

 

Dagens visdomsord:

 

Den som sover sykkler ikke

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: