Sine metu

2012-05-21
16:14:30

Tävlingsreferat
Kanske på sin plats med ett tävlingsreferat från Baglerundan. Två veckor sedan, men ändå...
Gjorde en sån där sista minuten bestämmelse att vara med. En timme före start med andra ord. Men jag ångrar mig inte!
Det gick grymt bra tycker jag, med tanke på min (o)träning... Jag tog mig runt de 60 km:rarna på 2 h och 18 min. Är ävl helt okej för att ha tränat alldeles för lite. Nästa år går det bättre ;)
Kjæresten tog sig runt på 1 h och 37 min. Så han hmanade ju på en åttonde plats så klart. Min placering kan man inte räkna till
Fick dock draghjälp den sista milen av en snäll gubbe. Så vi låg tillsammans där och hade det trevligt. Jag hade börjat blivit lite trött, men ändå förvånansvärt pigg för att ha hållit 26,7 km/h i snitt fram tills dess. Därifrån gick det lite fortare *hehe*
I helgen så gick Montebellorittet, något jag verkligen inte ställde upp i. Svärfar och Kjæresten däremot. Slutade på 35 resp. 185 plats. Kan ju gissa själva vilken som hamnade på vilken plats :)
Till helgen vankas det Vestfoldrunt. Jag insåg mina begränsningar och kör 96 km medan kjæresten kör 165 km i lag med Andebugänget. Blir intressant att se hur det går.
Sen en veckas vila och därefter Vätternrundan. Känner mig inte alls laddad inför den, men va fan, kan ju inte gå sämre än förra året så :D
Men nu har värmen kommit så nu kan man äntligen börja jobba på cykelbrännan!!! Till skillnad från första sidan på blogg.se där de visade bilder på solskydd i spf 10 resp 12 så kör jag på 50.... Brände mig galet i helgen i ansiktet trots att det var molnigt. Bara jag som kan lyckas med något sånt!
Dagens visdomsord:
Things worth having are not easy to obtain.
Once obtained, those items must be treated
with care and respect or they slip away.
Gale Bernhardt, Elite coach

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: