Sine metu

2012-05-30
15:57:55

Han gör mig stolt!
Här händer det grejer!
Kjæresten var på sin vanliga veckotävling igår och lyckades hålla 37,3 km/h i snitt... Det är ju galet! dryga 66 km med ett snitt på 37,3 km/h! Jag är stolt över honom :)
Själv så körde jag Vestfold runt i helgen. Gick så kanonbra, lyckades hålla mig på 26,7 km/h i snitt. Men så vid Jarlsberg, med knappa tre mil kvar till mål så körde jag över ett buntband i metall och fick punktering. Fixa den på knappa minuten, men sen när jag skulle sätta tillbaka hjulet upptäckte jag att däcket hade skurits sönder också, så slangen tittade ut. Bara att ta cykeln på axeln och hjulet under armen och gå och sätta sig vid en flaggstång och vänta... Ringde Kjæresten så han fick komma och hämta mig :(
Jag hade ju haft sånt extremt bra flyt de senaste tre milen med sällskap av 1088. Han låg i större delen av tiden på rulle, men det hjälpte ju mig att hålla tempo. De milen lyckades jag snitta 30. Jag beklagade mig för att jag var så galet trött, men fick bara beröm för att jag var så bra att ligga bakom :) Och att jag körde som en maskin :D Den ska jag leva på läääääänge!!! *ler av stolthet*
Kjæresten körde lag, så han hade ju 165km vila. Inget att tala om alltså. Han hade bara glidit runt på vilopuls, medan resten låg på maxpuls.... De där kilona gör skillnad!
Så Vättern here I come! Har insett hur jäkla smidigt det är att ligga på rulle på folk, så jag tänkte utnyttja det de första milen till Hästholmen. Sen tackar jag för hjälpen och drar *mohahaha*
Sitter just nu och försöker få till min tröja så jag är redo för helgens klassåterträff. Åker ju direkt efter att jag jobbat klart på torsdag. In en sväng i Järvsö och sen vidare till Sundsvall... Befarar att gå i skorna, har inte haft något annat än verneskor, joggingskor och cykelskor (och så lite gräs ;) )de senaste månaderna.... Håhåhåjaja
Men det ska väl gå, slappna av och följa skorna så ska det nog gå
Få lite hjälp med tröjan och så laga lite mat kanske
Dagens visdomsord:
Halva livet har jag suttit på cykeln
Den andra halvan har jag slösat bort

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: