Sine metu

2012-09-27
15:54:04

Nattamusik
Har insett att det går så mycket lättare att jobba all övertid när man har bra musik i öronen, eller örat närmare bestämt :) 
Från det att jag går ut genom dörren på kvällen tills jag kommer hem på morgonen har jag en hörlur i örat.
När jag kör så är det ljudbok som gäller för hela slanten. Kom på att jag sedan december har dragit mig igenom närmare 50 böcker, de bästa från den samlingen är utan tvekan Discworld serien av Terry Pretchett och How To Train Your Dragon serien av Cressida Cowell. På engelska naturligtvis, det försvinner en hel del skämt när de översätts...
 
Nu när det är övertid som gäller så byter jag ut ljudboken till musik då jag kliver ur bilen. Min låtlista är inte stor, men ack så god. Den består av 124 låtar jag aldrig skulle kunna överleva utan, men trots det så har jag ju mina guldkorn :)
 
Så till en annan stackare som kanske måste jobba över, here comes the list:
 
Klovner i Kamp - Syng
Weeping Willows - Shiver in the morning light
Timbuktu - Allt grönt
Johnny Cash - Hurt
Klovner i Kamp - Valsen
Timbuktu - Fallskärm
White Stripes - Seven nation army
Bullet for my valentine - Fever!
Klovner i Kamp - Elefanten
Den svenska björnstammen - Mörkt kallt ljust
Kaizers Orchestra - Die Polizei
MOI - Hjerteknuser
Kurt Nilsen - Hallelujah
Kaizers Orchestra - Hjerteknuser
Kaizers Orchestra - Philemon Arthur & The Dung
Nightwish - The Crow, The Owl and The Dove
Nightwish - While your lips are still red
Rammstein - Stirb Nicht Vor Mir
Kaizers Orchstra - Maestro
Klovner i Kamp - Glade Dager
Klovner i Kamp - Andeby City
 
Kanske inte en helt kort lista, men desto bättre :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: