Sine metu

2013-02-06
19:17:46

Kroppsideal
 
Har haft ett par veckor nu som varit lite väl aktiva kan man väl säga...
Massa övertid och kurser och middagar och bara en massa flygandes och flängandes överallt.
 
Sen har det blivit någon "nytändning" mellan oss, inte för att vi någon gång haft en sekund då vi inte varit otroligt nära. Om det är möjligt så är vi ännu värre nu... Pratar i telefon flera gånger om dagen, skickar mejl och sms tills vi inte längre vet vad vi säger och är verkligen på varandra hela tiden. Ganska mysigt tycker jag.... Lite jobbigt för andra kanske, men herregud, det får väl folk leva med, de är bara avundsjuka ;)
 
Började dock tänka lite över det där med kroppsideal... En otroligt farlig sak att börja tänka på, men det gjorde jag.... Har pratat om att jag gärna skulle vilja ha större bröst ända sedan vi träffades och det har tydligen börjat gått in.... Men så började jag fundera och kom fram till att jag hellre skulle ta en fettsugning och få bort all den där onödiga extra huden på magen.... Det är ju utan tvekan det största  problem området på mig. Tack gode Gud för korsetten! Skulle verkligen inte vilja leva utan den igen. Nu har jag dessutom lärt mig att knyta den själv :)
Måste dock köpa en ny, den har blivit för stor, eller är det jag som blivit förliten? ;)
 
 
Om det ändå var så det var....
 
Hur kommer det sig att man ser andra människor/tjejer och känner; "så där vill jag också se ut, det där är ju en helt perfekt kropp!" Av någon underlig anledning så finns det så många fler såna kroppar än "tack gode Gud att jag inte ser ut så där iallafall"... Det är ju lite underligt, borde man inte vara nöjd med det man har?
allt annat är man ju ändå nöjd med på något sätt och vis, kjæreste, hus, jobb osv. Där lider man inte av problemet, "jag önskar jag hade det istället". Det är ju ändå saker som är mina på ett sätta ch vis (vill inte säga att jag äger min kjæreste, men...)
 
Det skulle vara så otroligt skönt att bara vakna en morgon, se sig i spegeln och känna "jäklar vad snygg jag är". De där med den där perfekta kroppen (i mina ögon) vaknar de med den tanken? Det är en grej jag måste ta reda på!!! Om det är så så känner jag en galen avundsjuka, mer än vad jag redan känner....
 
Det spelar ju inte någon vidare roll heller att folk säger att man är snygg, för det sitter i mitt huvud. Otroligt bra på det där med selektiv hörsel, jag väljer vad jag vill höra. Komplimanger är en sån sak som bara går in i ett öra och ut ur det andra.
Jag ska börja ta åt mig av vad folk säger tror jag ;) haha lycka till till mig!
 
Nej det är väl bara att fortsätta att slita på tempon och rullen och hoppas att det kanske händer något....
 
Dagens visdomsord:
 
Be yourself - People will not like you anyway

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: