Sine metu

2013-01-07
16:03:47

Årssammanfattning
Så var det dags igen. Förstår inte vart åren tar vägen, tycker det inte var länge sedan som det var 2011... Missade nog 2012 helt tror jag...
 
Rent träningsmässigt så började året kanon. Första landsvägsturen ute gjordes den första januari i sju plusgrader. Därifrån gick det dock neröver... Det fina vädret höll i sig till maj. Så fram tills dess höll jag en fin planering och både Vestfold runt och Baglerrundan gick bra. Vestfold runt blev jag dock tvungen att bryta efter en punktering i både däck och slang.
Vätternrundan gick helt åt skogen pga. regn och kyla. Min rygg ville inte samarbeta med mig under de förutsättningarna :(
Från maj och fram till oktober regnade det i princip varje dag och solskenscyklist som jag är så blev det dåligt med träning.
 
Maten la vi om helt i mitten på april och i och med det rasade kilona av, tio kilo försvann på ett ögonblick och orken kom tillbaka. Framförallt så började jag göra matlistor på tre veckor i stöpet. På så sätt behövde av inte fundera på maten och jag började veckohandla. Det gjorde en enorm skillnad på allt, jämfört med att handla varje dag på måfå...
 
Kjæresten beslutade sig för att satsa efter att jag gett honom träningsböcker i födelsedagspresent. Så vi träffades väl inte så väldigt mycket, med tanke på att jag jobbar natt, han dag och hans träningsmängd. Men de få tillfällen vi träffades på var bra :) Även om de oftast utspelade sig i en bil....
besök tog beslutet i samband med att han fick böckerna att jag skulle ta hand om allt, så han kunde satsa på cyklingen. Något som faktiskt fungerar otroligt bra. Jag lagar maten, gör matlistor, handlar, städar, tvättar, osv. Han jobbar och cyklar.... Jag jobbar ju förstås också, men det är ju på natten ;p
 
I övrigt så fick jag äntligen min katt :) Helt oväntat kom han hem en fredag och undrade om jag vill ha en katt. Så vi for och hämtade yrvädret Alma. Katten Kaos som jag kallar henne. Hon är mer vild än tam, men helt otrolig. Hon hänger med på alla tävlingar, hon åker tio timmar bil utan att klaga och hon sköter sig helt perfekt. Om man bortser från att hon är galet bortskämd och har tagit över huset *hehe*
 
2012 var väl ett ganska intetsägande år. Det är inte något jag kommer minnas speciellt mycket. Förutom att det var sammanlagt en veckas sol under sommaren....
 
Jag ger 2012 tärningskast tre. Etårligen halvtrist och smått meningslöst år.
 
Vi får hoppas på ett bättre 2013!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: