Sine metu

2013-04-25
18:35:19

Crazy Cat Lady
 
Jag läste att man inte kan definiera sig själv som Crazy Cat Lady om man har mindre än tre katter. Så tyvärr så är jag inte där, men enligt kjæresten så är jag en Crazy Cat Lady.... Förstår inte alls vad han pratar om.... Jag är väl inte beroende eller besatt av katter på något sätt och vis?
 
Man kan inte ha för många katter, rent mentalt tror jag.... Men jag tycker att fem är ett ganska bra nummer. Fast jag nöjer mig med två :) Har ju trots allt en kjæreste som ska ha uppmärksamhet också....
 
Alma, som är gammal i gamet nu, fyller ett år i maj, hon var meningen att vi skulle ha. Det var inte planerat helt och hållet, utan det råkade bara bli henne. Men hon är ju verkligen som skapt för oss. Otroligt lättsam att ha att göra med och inga klagomål oavsett vad som sker.
 
Vanessa som snart är åtta månader och boende hos oss i snart två månader. Henne föll jag pladask för. Och kände att hon var min. Vanessa var en hemlös katt som föddes ute. Så hon kommer från Dyrebeskyttelsen Vestfold. Egentligen skulle hon bli en utekatt, men eftersom de är med oss överallt så vill jag ha de som innekatter. Så efter att Margrethe och Ylva från Dyrebeskyttelsen var här så kände de att det ändå blev det rätta hemmet för Vanessa. 
 
Med två golv till tak klätterträd, en sisalinklädd garderob och fri tillgång till hela huset så är det väl ändå så att en katt inte kan få det mycket bättre än de har det här... Det enda som saknas är lister runt taket som de kan gå på överallt... Egen fontän har de också....
Nu innan sommaren kommer tänkte jag bygga in altanen så att de kan gå ut och in som de vill.
 
Jag ska bli katt i mitt nästa liv, en katt hos mig själv :)
 
 
Just nu håller matilsynet på med att försöka få bort alla gratisannonser på finn.no (norska blocket) gällandes djur. Och det är ju bara bra. Är du inte beredd att betala för ett djur så ska du nog inte ha ett heller. Det är ju inte som att köpa ett par skor... Ett djur kostar pengar varje månad, speciellt då de ska steriliseras (vilket bör göras), vaccineras (en gång per år) och ifall det sker något. 
Jag såg en annons där du fick 500kr om du tog över kattungen. Det var en narkoman som var på väg att ta den... Men den blev räddad. En annan jag hörde om tog kattungar, innan 12 veckors ålder, för att barnen tyckte om att flaskmata de, när de blivit för gamla för flaskan kastade de ut dem. Och skaffade nya....
 
En katt kan leva upp till 20 år och blir en del av familjen. En katt blir ens följeslagare och är definitivt mer tillgiven, ärlig och trogen än vad en människa någonsin kommer bli. Så skaffar man en katt ska man också var beredd att betala för den. För kattens skull....
 
dessutom betyder det otur att inte betala för katten....
 
Dagens visdomsord:
 
Take it easy,
breath deep
and
stroke a cat

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: