Sine metu

2013-03-22
17:26:14

Vem vinner?

Om man är helt oense med en person om något som kommer ändå göra ganska stora skillnader för en tredje part. Och för den ene dessutom...
Vem vinner då?
Kan man gå emot vad den andre tycker bara för att man själv vill just det där otroligt mycket och för att tredje parten kommer få det så mycket bättre. Eller blir man tvungen att vika sig för den som säger nej?
Har den som säger nej alltid rätt?
Varför är det alltid den som säger nej som bestämmer?
Får man utnyttja folks dåliga samvete till sin egen fördel?

Fredagsproblem.... Veckoproblem.... Konstanta problem i mitt fall....

Jag vill, jag vill, jag vill... Men "får" inte...
Tänk om jag bara skulle vakna en morgon och skita i vad alla andra säger. Undrar vad som skulle ske då...

Dagens visdomsord:

Real men love cats


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: