Sine metu

2013-11-13
15:26:03

På tiden
Det är väl kanske på tiden att jag kommer med lite sminktips jag också. Eftersom jag är så sjuuukt bra på sånt ;)

Men från en fullständigt okunnig till kanske en annan fullständigt okunnig :)

Jag är smått beroende av Helena Rubinstein, så mitt smink/hudvårdslager består till störst del av just HR. Inte det billigaste, men otroligt bra grejer. 

Sen är jag verkligen inte någon kliver-upp-tar-på-mig-mitt-ansikte person. Jag  använder mascara på jobb och ibland eyeliner. That's it. 
Men de gånger jag orkar/känner för det så åker det på ögonskugga också. 
Concealer och puder och lipgloss och sånt dravel är bara superspecial tillfällen. Inte vidare ofta alltså. 


Standardutrustning för tummen mitt i handen sminkaren mig. 
Där har vi mina mascaror; Lumene Miracle Mascara (bra till vardags) och HR Lash Queen (otrolig fyllighet).
HR Model Eyes palet (ögonskugga Grand Amour).
HR Puder Color Clone. 
HR Fresh Cleansing Fluid, rengöring. 
HR Illumination, grund. 
HR Prodigy Powercell Eye Urgency, ögonconcealer. 
Maybelline Color Tatto, ögonskugga svart och grå. 
Maybelline Lasting Drama, eyeliner (den bästa jag någonsin provat).

Saker jag inte kan eller vill leva utan. Galet enkla att applicera och sitter hela dagen/natten. Jag är ju otroligt lat av mig och tänker inte lägga 20 min på smink och orkar inte ta bort det på kvällen. Det här grejerna håller. Eyelinern brukar kunna sitta i i några dagar om du vill. Men är ändå enkel att ta bort. 

Borstarna/penslarna jag använder är följande:

Från vänster: Eyelinerpensel (följde med).
Lösögonskuggeborste (nameless)
Krämögonskuggspensel (Better)
Lösögonskuggsborste (nameless)
Borste jag använder till ögonvrån (nameless)
Allmän borste (Loreal, tar bort överskott)

Krämögonskuggepenseln är fantastisk, lika så eyelinerpenseln. Dessa sköljer jag med ljummet vatten och lite tvål. Sen torkar jag det värsta vattnet med papper och formar de som de ska vara. Och ner i nessesären, stående. 

Att mitt smink går i svart betyder ju inte att det inte finns i andra färger. Ögonskuggan Color Tattoo finns i obehagligt många färger. Tänkte införskaffa mig en vit/crémevit också. Nån dag...

Ja men lycka till med att bli snyggast i stan ;)

Dagens visdomsord:

Alla kan bli vackra
Med de rätta verktygen


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: