Sine metu

2013-02-19
14:35:16

Äta eller inte äta
Sitter precis och halvtittar på Superzise och Superskinny. Funderar på vad som är värsta, att vara berornde av mat eller att inte vilja ha den. Mat är ju något man är beroende av att få i sig, vare sig man vill eller inte. Men vilket är "lättast" att komma ur?
Om du är beroende av att ständigt äta så kan du ju inte bara stänga ner allt och sluta äta det, som en knarkare kan, för exempel... Du måste ju ändå äta...
Om det är motsatt, att du inte vill äta, det borde väl vara enklare? Jag tänker som så att det är lättare att tvinga någon att göra något än att förbjuda någon. Det blir ju en otroligt ond spiral att bli lovad att äta en viss del, men sen är det stopp. Jämförelsevis med att bara bli tvingad till att äta mer än du brukar.
Är du van att äta mycket, så är ju magsäcken stor nog att klara det. Förstå den tid det tar att vänja ner den igen.... Gå konstant hungrig i flera månader...
 
Man har ändå ganska mycket tur. Inga problem med något sånt och alla kroppsdelar sitter ungefär där de ska. 
Det enda man sliter med är ju den där fördömda spegeln, men den kan man täcka....
 
Jag har hamnat i en otroligt dålig spiral. Jag har blivit glassberoende, men jag får panik då jag äter den eftersom jag vet att det inte gör min figur speciellt mycket gott... Men då äter jag bara mer för att jag känner att det är kört och så var vi på ruta ett igen....
har iallafall övergått till bara vatten på nätterna, så ett steg i rätt riktning, hoppas jag....
Der är svårt det där.... Godis, glass, choklad. Vem uppfann det? Det måste vara djävulen personifierad....
 
dagens visdomsord:
 
Her eyes closed
Her jaw dropped
Her heart leaped
The world stopped
The room faded
She licked the bowl
She almost ate the spoon

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: