Sine metu

2013-02-14
13:10:16

Alla hjärtans dag
Då var det dags för den dagen igen, dagen då alla singlar blir brutalt påminda om att de faktiskt är just det, singel. Och alla par uppmuntras till det grövsta att överkonsumera blommor, choklad, lulllull och fullständigt onödiga grejer.
 
Min fråga är: Varför firas denna dag egentligen? Vad är det som är såååå jäkla speciellt med just idag, 14 februari? Vad är det för fel på 14 januari eller 14 oktober?
Ska inte kärleken firas varje dag?
Behövs det verkligen att någon annan säger åt oss att "Du är det inte dags att du ger din älskade något speciellt?"
Jag tar hellre en bukett rosor, blodröda, på vilken annan dag som helst än på Alla hjärtans dag. Jag läste för några år sedan att idag är dagen då det säljs som mest rosor i hela världen. Det finns absolut ingen annan dag på året som det säljs så mycket på som idag, siffran har jag förträngt.... 
Det är galet. Lite som jul och Coca Cola. Det var ju Coca Cola som uppfann julen, för den som inte har koll på det. Och nu firar vi det som om det vore någon skäggig jäkla gubbe som kommit på det...
 
Samma sak är det väl med Alla hjärtans dag, det är väl alla choklad-och rosförsäljares påhitt. Bara för att få sälja lite mer, och nog fan får de gör det....
 
Nej, jag bojkottar allt sånt där. Jag kan ge bort ett färdigslickat geléhjärta till någon jag tycker är för tjock... Åh det blev ju en konstig spiral... Jag kan ju inte gärna slicka bort sockret och äta den själv....
 
Men er det någon som verkligen, verkligen, verkligen tycker om mig idag så kan jag ta en Sram Red (hela gruppen tack), den har ju en röd linje på sig så det gills väl?
 
Måste säga att jag föredrar COOP reklamen då han står och ska välja en bukett med rosor, men så ser han falukorven och tar den istället. Smakar bättre...
Så tycker jag alla ska tänka idag! Köp något som din "älskade" kan få användning för istället. En köksmaskin, en ny bil, en diskmaskin, en skurtrasa, ja inte vet jag vad hon/han  önskar sig....
 
Här är det dock bara en vanlig jävla torsdag. Så jag tänkte jobba ikväll :)
 
Dagens visdomsord:
The sweet is never sweet
Without the sour
"Weeping Willows"
Skin on Skin
 

Kommentar:
#1: Älsklingen

Dua har så rätt, igen. Så jag säger idag så som alla andra dagar "jag älskar dig" idag också ;-)

2013-02-14 @ 13:45:57
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: