Sine metu

2009-12-03
11:57:26

Högflygande planer
Rotat fram all gammal bra musik ur lådan längst ner i garaget. Lever mitt liv i en låda... Bara det är relativt deprimerande, att sedan lägga till att jag lever mitt liv på 11 kvm och är tvungen till att umgås med människor 24 h om dygnet gör det än mer deprimerande. Har inte så mycket att välja på än att lära mig jäkligt fort. From nu blir det intensivt, jag måste bli klar med körkortet pronto... Så jag ett: Kan slippa de där jäkla försörjningsstöd. Två: Skaffa ett jobb. Tre: FLYTTA!!! Punkt tre är ju utan tvekan den som väger tyngst. Var in på Lev och Lik (lek) igår och hittade så mycket som jag vill ha. Kommer göra en totalutrensning av all gammal skit då jag flyttar. Jag kommer gå lös på Lev och Lik (lek) och köpa allt som jag vill ha... Alltså en Laughing Buddha, en Zen-trädgård, massa lampor, en drake, en groda och massa andra suspekta saker. Mamma frågade vad jag skulle göra om jag träffade någon som inte tyckte om asiatiska grejer. Jag svarade att då är det bara för honom att gå! Jag kommer inte göra mig av med de sakerna då jag äntligen köpt dem. Kommer bara utöka med ännu mer grejer. Ska satsa på att inreda min blivande lägenhet i form av ett kinesiskt/japanskt tempel. Kommer man och hälsar på mig får man lära sig att äta med pinnar och dricka grönt te... That's it! Passar det inte sällskapet så är det väl bara till att låta bli att komma eller sitta utomhus. ;) Precis som killar har en benägenhet att köpa "leksaker" har jag en benägenhet att köpa andra saker. Så jag satt här om dagen och kollade på olika katanor (svärd)... Hittade några som var helt okej. Så det blir bara att införskaffa, därför att jag behöver minst ett för träningen och för att de är snygga att titta på. Ska se till att skaffa mig en miniupplaga av terrakottaarmén också. Är lite vrickad så det är väl knappast något som överraskar någon. Sen det absolut viktigaste är ju meditationsplats! Ska se till att skaffa mig ett hörn där jag kan fixa till det. I och för sig är jag ganska flexibel då det gäller meditationsplatser, men kan nog vara ganska skönt att ha ett speciellt ställe, kanske jag lyckas bättre.


Dagens visdomsord:

Gå och köp dig en stor röd hatt med vallmor på – det borde pigga upp dig.

Ja – köp den och avsky den.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: