Sine metu

2009-12-04
12:02:46

En gnutta tragisk, men bra ändå
Jag tror jag börjar få problem: Jag sitter och pratar med mig själv (har jag ju alltid gjort i och för sig), Men jag diskuterar med mig själv och svarar som om det vore någon annan jag pratar med. Jag blir glad då posten kommer. Jag kommenterar till mig själv; "En trevlig postgubbe det där!" Jag sjunger falskare än vanligt. Jag gör egna senarion i mitt huvud om allt möjligt. Sen när det blir precis tvärtom blir jag förbannad för att jag aldrig får som jag vill.
Lite sinnesrubbad om jag får säga det själv. Kan ju börja fundera om det inte vore en bra idé att boka ett rum på Sidsjön trots allt. *hehe*

Hur som helst så får jag väl sitta med mina konstigheter, så länge jag håller dem någolunda för mig själv. Börjar jag som syrran vet jag att det gått för långt. Fast jag brukar ju i och för sig skratta åt mig själv då jag går på stan eller sitter på körskolan. Är det försent då? Märks när det kommer tre män i vita rockar och hämtar mig *haha* "Jag glömde min telefon!" *åh, en sån dag*
Stackars människor som ska behöva umgås med mig idag. Känns som att jag har en såndär dag då jag växlar mellan totalt oförstående humor till fly förbannad på alldeles för kort tid. Skojigt!
Hade diskussionen igår om när man vet att man börjar bli gammal. Jag insåg just att hela min dag räddades nu när posten kom för att ett: Brevbäraren plingade på för att ge mig posten i handen (blev tokglad!). Två: Land kom! Läsa kontaktannonserna och skratta!! Tre: Råd och Rön kom! Mycket intressant läsning. Är man gammal då? Eller bara patetisk? *haha* Åh jag älskar mig själv ibland! Dessutom sitter jag med min literstora kopp och dricker mitt gröna te. Hej och hå...
Nej jag är inte gammal, jag är bara tragisk!

Hade ju min första körlektion igår förresten! Gick bra tror jag, vet inte om han sa så bara för att vara snäll eller hur det var. Men jag lyckades med det jag skulle göra iallafall och lärde mig växlarna på en gång i princip. Var ju inte så svårt! Har bara inte lärt mig hur bred bilen är än. I en personbil så ser man ju hela vindrutan, men det gör man inte i lastbilen då man fokuserar för mycket på mittlinjen. Vilket jag fick höra ett par gånger. Kollade då sidospegeln och insåg att jag hade fem cm kvar tills jag skulle ner i diket *ops*
Men det kommer! Jag är ju en naturbegåvning i allt så ;)

Läser just nu en så klockren kontaktannons: ...gillar vin och sprit i mindre skala, systembesökare tre gånger under 2009. Hur ska man tolka det? Att han köper ALLT på en gång och bygger upp värsta lagret eller att han gått på systemet och köpt en (1) flaska vin tre gånger i år?
Jag läste en annons för några veckor sedan som var lite roande. Den gick något i stil med: "Efter endast svar från ensamstående, sjukskrivna småbarnsmammor gör jag ett försök igen. Jag tror att du finns där ute..." I Land dessutom! Trodde det bara var bönder som läste den. Ja, jag hoppas han hittar sin dröm där. Även om det känns lite som en long shot... Fast vem vet. Läser lite annonser nu och då om alla som är vältränade, blonda, smala, attraktiva osv. Sen om det är så eller inte det är ju en annan sak. Som jag och Hanna sa härom dagen: Den som myntade uttrycket "Skönhet sitter på insidan" var förmodligen ful som stryk och fick med sig alla andra som var det också. Snacka om att lura en hel värld! Fick dem att tro att det räcker med att vara fin på insidan. Fast i dagens samhälle så vet vi ju att du inte kommer vidare långt på det. Tyvärr...

Skulle behöva ta en tur runt Juniskär igen känner jag. Men det är ju så grått! Vråltråkigt väder ute, men det spelar ingen roll. Måste ut ändå...
Blir Härnösand i eftermiddag, sen inatt vet jag inte. Åker väl hem som det ser ut just nu. Imorgon vet jag inte heller hur det blir. Avskyr att inte veta innan. Jag gillar att planera och nu är det inget som helst planerat. Jag får helt enkelt planera allting i mitt eget huvud och sen låtsas att det blir så.

Måste kolla upp ryggen, kotan ligger inte rätt känner jag, en ganska djup grop har det blivit... Kände av det då jag sprang igår. Måste lära om då det gäller skador, det är bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite, eller inte alls som jag lever efter...

Dagens visdomsord:

Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: