Sine metu

2009-11-20
10:45:13

Aggressiv...
Jag kommer sparka på någon idag känner jag. Klockan 03.32 vaknade jag och kunde inte somna om... Lyckades dock någon gång efter 05.00... jag är sååååå pigg...
Halv nio ringer försörjningsstöd och klagar på att jag redan skickat in det där jäkla pappret för pengar... Jaha och? "Du måste söka fem jobb". Men jag vill inte söka fem jobb. Det finns inte fem jobb. Vad ska jag med ett jobb till? Tänk om jag mot all förmodan skulle få ett jobb med tills vidare anställning. Ska jag då jobba i en månad och sen säga upp mig eftersom jag sen kan börja jobba med det jag ska jobba med? Genomtänkt...
Jag ska bli statsminister och ändra på allt som jag anser är fel!
Kollade AMS idag för att se hur många jobb det fanns. Kan jobba på MAX, Statoil eller Biteline. JA!! Verkligen något som skulle passa mig underbart bra... inte alls... Kom att tänka på det imorse då jag satt och åt frukost. Kan jag söka jobb som Överläkare om jag känner för det? Jag ska väl söka jobb som jag anser passande. Och jag kanske anser att Överläkare är ett jobb som passar mig perfekt! Risken att jag får det är ungefär lika stor som att jag skulle ramla från Empire State Building, men vaddå man ska ju söka allt...

Tänker på El Idioto som jag stötte på för några år sedan. Han var inte av svensk härkomst, men drev sin egen restaurang. Eftersom det var så synd om honom, för han var inte svensk och hade barn, så fick han pengar, drygt 10 000 kr/månad, av försörjningstöd. Han såg till att fiffla undan pengarna från restaurangen, så de 20 000-30 000 kr/månad han gjorde där var svart... Jag var vid denna tidpunkt arbetslös och fick ut 5 000 kr/månad av försörjningstöd plus att jag gick till AMS dagligen och sökte mina fem jobb i månaden (detta behövde inte han, för det var synd om honom)... Jag frågade om han tyckte att det kändes bra att ta statens pengar som ska gå till de som inte har en egen inkomst och leva livet för dem? Till svar fick jag att det var så synd om honom eftersom han inte var i sitt hemland. Jag har inte så mycket övers för såna människor och sa att då är det väl bättre att han åker hem då om det nu är så förjävligt att vara här. Då kanske jag får lite mer pengar så de räcker till mer än hyra och mat... Men nej det gick ju inte! Han hade ju sina barn och sin exfru och sina 345 kusiner och fan och hans moster här... Sen ser han till att hämta sig en ny fru som ska komma hit med sin släkt också... Varför???
Jag drar verkligen inte alla över en kam, jag känner de som kommit hit och har slitit som djur för att nå dit de är idag. Jag respekterar dem, men de som bara utnyttjar systemet för sin egen vinnings skulle utan tanke på någon annan (även svenskar).... Och de finns, oja, jag har trots allt levt med en....

Tur att man är okänd och ingen läser det här... Annars skulle man väl hamna på någon löpsedel som rasist, fast då bör väl folk lära sig att läsa. Är ju ganska tydligt att det riktar sig till en person och sedan till ALLA (oavsett ursprung) som förtjänar att kallas parasiter. Tar man då åt sig av det så är man väl en parasit själv antar jag. Jag blir bara aggressiv på systemet och på människor som lever på andra (samhället) utan att de behöver det. Kan det verkligen känns bra att se hur ungdomar går arbetslösa och blir vräkta för att de inte får några pengar av a-kassan eller försörjningsstöd? Jag är ärlig och betalar min skatt, trots att jag tycker den är förhög, trots att jag skulle behöva pengarna mer själv. Jag har levt av mina tillgångar så länge jag hade några, de pengarna som jag skulle behövt nu. För jag vill inte belasta samhället mer än vad jag behöver, det finns de som behöver det mer än jag. När jag är färdig med det där jäkla kortet så kommer jag aldrig någonsin mer behöva gå till Försörjningsstöd, jag vägrar!

Det var inte det här jag tänkte på när jag somnade igår, så nu blir jag aggressiv över det också! Inga kläder har jag till imorgon heller... Vissa dagar behöver man sandsäckar mer än andra...

Dagens visdomsord:

Diplomati är konsten att be någon dra åt skogen

På ett sådant sätt

Att han ser fram emot resan.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: