Sine metu

2009-11-12
17:04:57

Allt på topp igen!
Hur lyckas folk skriva korta inlägg? Jag tror inte jag är skapt för att skriva korta inlägg. Har helt enkelt för mycket att säga!
Gått igenom fordonsdelen idag iallafall. Vilket mörker, var ingen som berättade för mig att den var 130 sidor lång! Och all denna information... blir så trött... gör resten imorgon, svarat på frågorna iallafall och fått hyfsat många rätt.
Har inte någon lust att sitta med det längre. Hungrig och sällskapsjuk.
Ska iväg till Hanna ikväll, efter att jag plockat upp Lina på stationen. Och köpt glass! Inte att förglömma! Blir lite Mammas Pojkar som är vårt torsdagsnöje. Lagomt hjärndött så man inte behöver anstränga sig att tänka. Passar alldeles utmärkt en dag som denna och alla andra dagar också... Skvallra lite i reklampauserna och skratta åt alla puckon under programmet, mycket roande.
Insåg just att min "kontaktannons" aka nyårsdejt, kanske kan uppfattas lite fel. Började ju som ett skämt när jag skrev min önskelista till Lina. Hon hakade snabbt på punkten: Nyårsdejt. Det utvecklades sedan till en kontaktannons som nu finns både hos mig, Lina, Hanna och på Facebook. Tanken med denna nyårsdejt är att ingen har något riktigt passande ställe för att fira nyår på. Jag vill träffa massa folk, alltså krävs en stor yta. Ingen vill ha fest hos sig själv med tanke på ljudnivå, städning och allt sånt. Smart som jag är kom jag då på att man kan träffa någon som har en stor lägenhet, punkt nummer ett avkryssad. När man är hos någon annan behöver man alltså inte städa eller ta i beaktning att man sedan ska bo med sina grannar, punkt nummer två avkryssad. Dessutom om man hittar en nyårsdejt har man definitivt även sällskap på nyår :). Det är ju inte så pjåkigt! Ärlig som jag är så blev också "kontaktannonsen" hundra procent ärlig och innefattar ungefär allt som jag letar efter. Skulle väl behöva lägga till lite mer djupodlade saker, men det får man ju chansen att diskutera under nyårsfesten ;). Skulle någon, mot all förmodan, nappa på den så har personen ifråga förmodligen fattat att läsa mellan raderna också. Alltså har det djupare grejerna också fallit på plats. Krävs nog en ganska specifik person för att fatta vad som verkligen står och därmed också falla för den. Men eftersom jag är som jag är så vet jag precis vad jag letar efter, den dagen jag gör det. Just nu är jag bara ute efter att utöka "kontaktnätet" i första hand, men där man anar det minst finns det bästa. Så dörren är alltid öppen. Har en väldigt klar bild över vad jag vill ha och jag håller mina ögon öppna, för man måste ta varje chans man får. Det är något som jag verkligen har lärt mig. Skulle jag inte ha gjort det hade livet verkligen inte sett ut som det gör idag och jag hade missat enormt många viktiga människor i mitt liv.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: