Sine metu

2009-11-15
15:38:55

Fredag...
Spenderade fredagen fram till klockan 22 med att ställa idiotiska och komplicerade frågor till pappa. Följde med honom på jobbet för att få lite praktisk förståelse för vad jag ska komma att göra i vem vet hur många år framöver. Alltså jag åkte lastbil :)
Hans chef tyckte att det var jättebra att jag var med eftersom jag då, jag citerar: "Vet vad du ska göra när du tar över efter honom". Hm... hur ska jag tolka det där? Det vore ju inte helt fel att få jobb där, är ju trevligt folk där och ganska trevlig körning de flesta gångerna.
Följde hur som helst med och dagen bestod av att montera sandspridare, lasta sopor, flytta en traktor, jaga råttor med traktorn, skratta åt en räv, köra lastbil (uppenbarligen), äta skållhet korv, lossa sopor, sopa, äta tårta, bli utstirrad, få svindel och ställa massa dumma frågor.
Han hade eftermiddagspasset vilket skulle börja vid 13, men han som körde förmiddagspasset var försenad så vi fick vänta. När han väl kom så åkte vi till Timrå och monterade sandspridarna, vilket gick utan större problem. Åkte sedan till Blåberget för att lasta sopor. Kom fram till att det inte är så komplicerat som Tungboken får det att låta att köra lastbil, allting blir ju ganska logiskt då man väl sitter i bilen. Hur som haver, bilen lastades och vi åkte till Korsta. Väl där hade de inte tömt facket så vi blev tvugna att vänta dryga timmen. Denna tid spenderades då i kontrollrummet (dit vägen ledde över industrigolv, alltså med hål i, därav svindeln) tillsammans med de som jobbar där. Blev bjuden på tårta som plåster på såren :) En rolig händelse ägde även rum där. Vet inte om någon annan reagerade, men jag gjorde det iallafall eftersom det var jag som var utsatt. Det kom in en kille, runt 23 år kanske, glad i hågen och hälsade glatt på alla. Sen fick han syn på mig, blev helt stel och bara stirrade på mig. Han satte sig lite generat ner snett mitt emot mig vid bordet och började prata med de andra. Med jämna mellanrum stirrade han på mig (utan att jag märkte det, trodde han), jag satt bara och log. Haha skulle sett minen då han kom in och fick se mig! Var verkligen som tagen ur någon komedi :) Han gick efter ett tag iallafall och var då väldigt noga med att säga hej då :) Han var så söt! Tyckte nästan lite synd om honom haha
Åter till dagen... Bil och släp tömdes och vi åkte tillbaka till Blåberget. Där skulle sopor börja tas från ett annat ställe så traktorn var tvungen att flyttas. Åkte upp med traktorn dit den skulle och började lasta sopor där istället. I råttboet! Vad råttor det var där, det bara myllrade av dem! såg ut som ett smärre lämmeltåg, extremt otrevligt måste jag säga. Bara kryper i kroppen när man tänker på det! Och så en räv som hellre åt en plastpåse än de där små äcklen... eller små och små... Fick med en på skopan som var en smärre kloakråtta. Uscha!
Ja vad hände sen då... Åkte med lasset ner till Korsta igen och tömde det, sen tillbaka och hämta ett lass till och svängde då även in på Shell och åt en korv... En mycket varm korv... Tömde lasset som var med och åkte hem efter att lämnat lastbilen och hämtat bilen istället. Var hemma ganska prick 22.00 Och jag lärde mig mycket, kommer inte bli så speciellt svårt det här! Är ju som att köra personbil fast mycket större och tyngre :)

Det var väl fredagen i stort tror jag... Åkte hem och däckade efter lite pizzaätning

gör ett litet inlägg om hur en parabol (inte) fungerar. Den är inte vattentät! *HAHA* Inte vår iallafall. Har gjort detta uteslutande efter att varit ute och hållit på med den där x antal gånger i veckan sedan jag kom upp hit igen. Just nu är allting svart och det står "Ingen signal" med stora bokstäver mitt i rutan. Jag kan bara skratta.... Dagens I-lands problem med stora bokstäver hahahaha
Därför folk bor i lägenhet, för att de bara ska kunna ringa bovärden istället och klaga, så får någon annan fixa det medan de äter pepparkakor och skrattar åt alla som måste vara ute i regnet på taket :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: