Sine metu

2010-04-23
21:21:30

Nedklubbad av Mumintrollet
Var på Vårmässan med mamma idag, vi var där alldeles för länge kom vi på när vi kom hem. Jag hann hem och gå på toaletten, sen åkte jag igen för att träffa Annkan på Ögat. Vi hann med mycket mamma och jag dock. Vi hann äta Langos, få en manikyr och lackning av naglarna, köpa kryddor och en pelargon, få massa papper vi aldrig kommer titta på, se en kändis, nästan slå ner Paulo Roberto (jag såklart) och bli nerklubbad och förföljd av Mumintrollet. Man har alltid kul när vi två är i farten! Vad som egentligen hände var att vi kom dit, jag råkade missa att det stod någon framför mig då jag gick (tittade åt ett annat håll som vanligt) väjade i sista sekund och mamma utbrister sedan: "Men det är ju Paulo Roberto!" Alltså den lila tröjan jag höll på att gå rakt in i satt på en vältränad Paulo Roberto, tur han valde en lila tröja kan jag bara säga... Annars hade han slagit ut framtänderna mot scenen. Jag sa det till mamma att då kunde jag skrutit med att jag knockat Paulo! Inte alla som kan det inte!!! *ångrar att jag väjde*

Vi fortsatte dock vårt lilla strövtåg genom alla montrar och fick syn på en flagga med det uppfriskande ordet "Langos". Det blev ett stopp, utan tvekan. Vi är Langos fantaster!!! Blev en vanlig för mig och en extra för mamma (som vanligt). Vi åt glatt upp dem och mamma tappade en räka i handväskan som visade sig vara en lökbit som hamnade på golvet :) *skrattade gott åt tanken att hitta en gammal räka i väskan* Vi skrämde bort två pensischtanter och fick sällskap av två ny istället innan vi drog kosan åt sydväst och hamnade på Nail it. Fick oss en manikyr och en lackning. Så nu sitter man med metallicblå naglar och en längtan efter de centimeterlånga naglarna igen *ååååååh*

Vad hände sen... hm... Jo sen så gick vi vidare förbi Silja Lines monter... Där det stod ett Mumintroll i mänsklig storlek (undrar om det var en människa i?!) Mumin vände sig om samtidigt som vi gick förbi och mamma råkade hamna lite väl nära, fick sig en nos i ansiktet och jag skrattade väldigt, väldigt skadeglatt *mohahaha* Sa sen att det nog skulle stå i tidningen imorgon: "Mässbesökare nerklubbad av Mumintrollet!" *haha*
Gick ett varv till och på vår väg mot kryddorna så dök mumintrollet upp igen och attackerade mamma ännu en gång, hon utbrast då lite smått skärrat: "Jag är förföljd av Mumin!" Jag skrattade bara och ramlade över en rullator :)

Kom till kryddorna och eftersom min telefon mer eller mindre hela dagen gett mig meddelande "Meddelandet lagrat i SMS-center" så tog jag mig friheten och köpte mig sex kryddor och en lavendel. Helt på eget bevåg *woho* Blev basilika, purpurbasilika, lavendel, äppelmynta, lakritsbasilika, en till basilika och rosmarin. Och så en lavendel åt mamma också :) *så snäll jag är* Tänkte att basilika är gott att ha på mat, så därför blev det mycket basilika. Purpurbasilikan främst för det faktum att den är purpurfärgad, men den är tydligen god också :) Två flugor på smällen så att säga....

Vi tappade bort bilen också! På Gärdeplan *haha* jag stod som ett fån mitt på plan och letade förbrilt efter bilen, men lyckade inte hitta den. Till slut fick mamma syn på den (hon har lärt sig registeringsnumret!) Vi försökte åka hem, men alla äckliga sommarbilister börjar komma ut på vägarna så det går ju så sjukt sakta! Kom hem och slängde in mamma sen åkte jag tillbaka till stan igen.

Kom in prick halv fem till Ögat. Kollade på solglasögon till Annkan, hon fick ångest och vi gick och köpte ett par skor istället (till mig). Hon ville in på en skoaffär, så vi gick in och mina ögon fastnade direkt på mästerverken som stod där framför mig. Annkan gav mig då följande kommentar då hon såg dem: "Typiskt din stil!" Jag provade dem, bytte till 39 och sen betalade jag glad i hågen :) Har letat efter ett par skor i ett år nu, så när jag hittade dem köpte jag dem utan att tveka! Typiskt mig med andra ord *hihi* Det var verkligen, "kosta vad det kosta vill!" blicken jag fick, ungefär som med mina Dr Martens... SKA HA! Får jag ögonen på något som jag vill ha, då är det bara att backa...

Åkte till Birsta sen iallafall och köpte glass, läppsalva och en pudersak... kommer inte på ordet, en sån som man lägger platt i puderdosan... Ja ni vet, en sån grej! Min håller på att ramla sönder. Vad är det de säger nu igen? "Smink ska aldrig sparas"? håller väl i typ några månader va? Har haft mitt puder sedan jag bodde i Arvidsjaur *ops* Man vet att det är gammalt då pudersaken går sönder innan pudret hinner ta slut *haha* Äh det som inte dödar härdar!
Annkan köpte massa grejer där också, fråga mig inte vad bara, för jag minns inte. Jag har huvudet fullt av annat *längtar efter dig*

Såg William på Birsta också! Men hälsade inte på honom, som vanligt alltså. Jag är kass på att hälsa på människor jag "känner". Ville ju gärna veta om han klarat uppkörningen... Jaja är huvudet fegt får huvudet leva i ovisshet ;)

Nu ska jag kolla in NattSM och skratta då syrran springer bort sig och får leta sig hem i mörkret efter att lampan slocknat mitt ute i ingenstanns *mohahaha*

Dagens visdomsord:

Inget kan någonsin bli så dåligt
att det inte kan bli bättre

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: