Sine metu

2010-04-13
11:48:09

Slappardag
Idag ska jag ta en ren slappardag och inte göra något mer än att hälla upp nyponsoppa och byta kanal. Ska se till att bli frisk idag så jag kan ha min(a) körlektion(er) imorgon... Blir en sån där låååååååång lektion imorgon. 07.30 till typ 12.00-13.00.
Idag ska jag dock bara lägga mig i soffan och se på Snövit och de sju Dvärginnorna. Gått och tänkt att jag ska se den i flera långa veckor nu, så därför blir idag en bra dag har jag bestämt. "Jag vet, jag vet, det är en Dörråtta!" "Det är ju en husmus, dummer!" *myser och ler* "Men är inte du allergisk mot cigaretter?" "Jag är cool!" *haha* Fladdermusen är så klockren med sina kommentarer!! Precis som Gyttjis och Ugglan. Gillar Snövit och de sju Dvärginnorna jag...

Börjar må bättre nu känner jag, inte lika ont längre. Tror nog det är/var en rejäl vätskebrist och jag skyller allt på Systeryster (som vanligt)!! Eller så var det smörgåstårtan i fredags, eller dagisbacillerna, eller sockerchocken, eller något annat. Så länge det går över är jag nöjd och jag tror det är vätskebrist... Känner igen smärtan sen senast då de hotade med att operera bort blindtarmen på mig, men allt gick över då jag fick dropp :) Ska bli bättre på att dricka vatten, jag lovar.

Tiden börjar gå så där sjukt sakta nu igen :( Inget kul alls, tycker inte om att behöva vänta alldeles för länge på saker som jag vill ha NU. Har iallafall lärt mamma lite rättstavning så här på morgonkvisten ;) Funderar på om jag verkligen klarar av att lyssna på min låtlista något mer, jag börjar ju bara drömma mig bort och önska att jag vore någon annanstans. Men samtidigt så vill jag göra det, svårt det där... Att sakna och längta eller att försöka göra något annat och få tiden att gå (fortare?). *hm* Sov som en klubbad ängel inatt iallafall vad jag vet om. Minns inte att jag vaknade något och det tackar jag inte sängen för *tihi*

Varför är det så bra väder nu när jag är sjuk för? Var samma sak i vintras, då jag blev förkyld så blev det kanonväder. Nu vaknar jag med solen i ögat varje morgon, men kan jag träna? Nä, så klart inte :( *sätter mig i ett mörkt hörn och gråter en skvätt*

Väntar med spänning på att ljudböckerna ska anlända så jag kan komma in i spelet jag med. Går bara inte så fort...
Dags att slänga sig framför tv:n och skratta åt Ugglan!


In Flames - The Quiet Place
rullar i mitt huvud idag och får mig att le och gråta på samma gång

Dagens visdomsord:

Gör inte idag,
det du kan tvinga någon annan att göra imorgon

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: