Sine metu

2010-04-15
12:42:16

Motiviationsjakt
Kom på idén idag att jag skulle flytta över lite kort till plånboken istället för att behöva flytta runt alla kort hela tiden mellan hyllan och den där trasiga metallsaken jag använder mig av. Det slutade med, efter att jag rensat ut, att den nästan gick att stänga. Och allt som fanns pengamässigt var en tjugolapp. Tänk när jag sen börjar trycka ner alla småpengar som jag sparat på mig till parkeringen! Stackarn kommer sprängas i luften! Fast ett kort försvinner snart, ikväll. Efter att jag provat om det nya visa kortet fungerar. Då kan jag ju klippa det gamla (hjälper säkert mycket). Funderar förövrigt på om jag ska börja städa lite. Plocka ihop alla papper och få någon typ av ordning på dem, så ifall jag behöver något papper kan jag bara ringa och säga var det är *gillas!* Alltid smidigt att ha dunderkoll på saker och ting! Har inget annat att göra idag så. Precis försökt boka in en intervju, inte fått något svar än dock, men beräknar inte få det före tolv hur som helst. Nu sitter jag här igen och ser hur det äntligen händer något på laddningen. Fixade lite imorse och tog endast prologen (jag fick med den!!!) och de tio första böckerna. Går lite fortare nu om man säger som så....

Borde vara ute och springa känner jag, men motivationen lyser med sin frånvaro, eller så är det den som slår mig i huvudet *hm* Svårt att vara motiverad då man sitter och snorar hela tiden och andas med så korta andetag som möjligt *j*kla hus* Är iallafall duktig och dricker mitt vatten!!! Får väl se om det kommer någon motivation krypande senare, har ju några timmar på mig trots allt. Men knappast troligt, vill helst bara gå och sova. Tvinga sig ut? Kan fungera... Frågan är bara hur bra det blir *here we go again* Den ständiga bortförklararen... Kanske ska slänga in Ipoden på lite laddning iallafall, just in case...

Funderar på hur mycket kläder och skor och annat småtjafs jag äger... Tror jag ska ta och göra en fin analys av det, kanske idag, kanske någon annan dag. Nu gjorde jag nog just något jag inte borde ha gjort... Jag återställde Ipoden till fabriksinställningarna.... Men jag fick ju bara upp "Playlist A, Playlist B, Song 1". Hur givande är det på en skala? Jag vill ju veta vad jag lyssnar på, inte var den ligger! Skyller allt på min smygnorsk *hihi* Tur jag är smart och fixar grejer alldeles själv :) Nu ska jag nog få det att fungera. Allting tömt, så lägger jag in det igen och vips så fungerar det som en klocka igen... Eller inte eftersom jag fick tillfällig sinnesförvirring och inte kan komma ihåg hur man lägger in musik *Dunderpucko* Vad ska jag göra nu då? Var har jag lagt alla grejer någonstans? *hm* Aha, me so clever! Gillar autofyllfunktioner!!! Vips så var jag smart igen, bara en tillfällig svacka där... Nästan lite stolt över mig själv *ler lika stort som den ondskefulla katten i den onda varianten av Alice i Underlandet* Funderar bara på om jag ska rensa lite mer i listan, kanske ta bort några WW låtar eftersom de inte snurrar i mitt huvud just nu *lägger pannan i djupa veck*

Bara resten kvar då... Väntar spänt på vad som ska ske i helgen till att börja med :) Läste just att det skulle regna *mohahaha* (tänk på att motion kan man få på många olika sätt) Först kommer dock kvällen med lite onyttigheter i form av en Crispy Chicken Sallad med gänget (kanske skulle behöva den där löpturen ändå). Sen körlektion imorgon, fast morgonen kommer börja vid 06.00 eftersom jag åker med pappa in, han fyller ett lass och sen lämnar han av mig på Gärde innan han lossar. Jag tillber den store A3 ägare att komma in till stan kanske och betala lite körlektioner (eller så skiter jag i det). Hämtar passet *hjälp!* Sen hem och vänta, kanske, sen åka lite buss kanske....
Morgondagen spikad, dagen bara allmänt förvirrad.
Har gått och blivit beroende av musik. Kommer på mig själv med att få panik då jag inte har något i öronen. Inte bra. Fast vad som helst duger inte, ska vara min blandning. Kanske inte är så trevligt sällskap då jag går runt med minst en hörlur i konstant, oavsett var jag är (utom i bilen då jag kör förstås!). Mamma har kommenterat det ca fyra gånger bara idag, men jag är på dåligt humör idag, så då får man plugga in de djupare *sätter näsan i vädret* Förstår inte det där med all pengamani, börjar stå mig upp i halsen just nu känner jag. Därför blir jag aggressiv då någon kommenterar något kring det, speciellt då det är saker som jag/någon annan har koll på. Är det inte ditt problem så bry dig inte! Hur svårt ska det vara? Less blir jag, sjukt less. Speciellt efter att fått samma kommentar fem gånger på en vecka *andas djupt*

Såg en affisch igår om något heavyevent den 1 maj. Lät ju inte så dumt. Men det var några killar från fordon som hade ordnat det, alltså kommer inte det jag vill se vara där. Vill ju se Scanias nya och såna saker... Inte bara någon tråkig transportstyrelse som jag ändå bara tänkte köra ner en Tungbok i halsen på, eller Svenska Åkeriblabla vad de nu heter... Åke heter de i min värld... De är bara tråkiga och försöker utbilda en i allt. Har däremot lust att åka till Växjö den 21 april! Men känns inte riktigt som något man gör över dagen bara sådär, men det gäller ju jobb! Kanske ska skicka ett mejl till hon som samordnar det och höra med henne. De hade ju en hel drös med jobb såg jag (ansökt också). Är ju 75 mil till Växjö!!! F*n det tänker inte jag sitta och åka! Vill de ha mig så får de komma hit, lata j*vlar! Nu blev jag ännu mer aggressiv, missar jag fyra jobb bara för det nu? Men är ju orealistiskt. De måste ju ha någon mer träff någonstans. Dags att undersöka djupare!

Dagens visdomsord:

Kittla inte den drake som sover

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: