Sine metu

2010-12-14
19:37:06

Guldmedalj!
Jag borde få en guldmedalj tycker jag... För jag är så duktig! Och så för att jag är jag förstås...
Lyckades lura ut mitt tjocka arsle ut i kylan idag, även om det gjorde ont... Soffan såg ju så lidande ut utan mig, kunde nästan höra hur den ropade efter mig... Tills jag pluggade in hörlurarna förstås :)

Är släkt med min syster och tänker för mycket då jag är ute och springer. Idag var definitivt inget undantag!
Jag kom fram till att kroppen är en lurig liten j*kel! Den försöker få dig att tycka om att träna, men vi vet ju alla hur tråkigt det är. Jämt när man kommer ut första gången efter ett längre uppehåll så känns det så enkelt och allting går så lätt... Men det är bara kroppen sätt att försöka lura dig att göra det igen, det har jag kommit på! Men eftersom jag är så oooooootroligt smart så har jag överlistat kroppen!!! Jag VET att det kommer vara jättejobbigt nästa gång jag kommer ut och springer (om det inte går tillräckligt lång tid alltså), kroppen försöker bara få mig att tro att jag är vältränad så att jag ska göra det igen. Men jag har överlistat dig!!!! Jag kommer inte träna igen, för jag vet hur jobbigt det blir nästa gång!!! *mohahaha Charlott vinner!* Så kropen försöker med andra ord bara få mig att tro att det är lättsamt att träna, bara för att jag ska göra det igen, så den får bli nöjd... Men den fisken simmar inte i min sko! Jag ska inte springa igen på flera månader, för då är det lätt igen :D *så smart, så smart*
I och för sig har jag hört något om att det är nyttigt att träna, men det är bara en myt!

Lyckades iallafall lulla mig runt min "vanliga" tur, men utan genväg för den är ju översnöad :( Tvungen att springa genom Tjøme centrum (usch och fy). Insåg att det finns en sak som är värre än att se sig själv i spegeln och det är att se sin egen skugga när man är ute och springer. Finns ingen som ser snygg ut när de är ute och springer! Jag kom fram till, efter många skuggor, att jag ser ut som en fyllesjuk björn med träben och för att bara bättra på det hela så låter jag som en höggravid flodhäst på profylaxkurs (heter det så??). Ingen höjdare alltså...
Men jag tog mig runt, utan att gå. Allt enligt Charlotts alldeles egna filosofi: "Om man börja gå eller stannar då man är ute och springer är det som att man aldrig börjat springa". Så det är väl bara att lulla vidare antar jag :( Övervägde dock starkt ett tag att lifta till kyrkan, men orkade inte lyfta på handen...

Var lite kallt ute tycker jag (-11), men jag är duktig och går ut ändå... Men jag förstår verkligen inte hur folk kan träna på vintern, eller huvudtaget förresten. Det är extremt tråkigt att träna kom jag på. Man fryser om rumpan, blir trött, halkar, får ont i benen, måste se sin egen skugga och så måste man ju liksom springa också. Bara nackdelar... Förstår verkligen, verkligen, verkligen inte min kära syster som kan få på sig skorna klockan sex på morgon eller ens att hon orkar göra det två gånger om dagen. Helt galet!!! Men så är hon nog inte riktigt släkt med mig heller tror jag *hms* Nej jag längtar till våren/sommaren då jag har min alldeles egna cykel och kan få träna när det är varmt ute och jag slipper frysa... Tacka vet jag +15 grader och mulet!!!
Ett citat som jag verkligen inte tänker lyssna på är iallafall det min käre Mats sa idag: "Det är ju bättre att träna idag, imorgon kan det ju vara sämre väder." Vad sägs om att istället tänka att imorgon kan det vara bättre väder, så det är bättre att vänta tills då!!!

Dagens visdomord:

Träning är för idioter som inte förstått att soffan älskar dig ändå

Kommentar:
#1: Syrran

klockan 6? Näe, klockan 04.50 brukar jag däremot ta mig upp för att ge mig ut att springa... pah! är ju morgonpass jag genomför, inte förmiddagspass!

2010-12-23 @ 22:24:22
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: