Sine metu

2010-02-03
22:40:48

Kalla mig Blixten!
Den här dagen började ju inte riktigt som planerat måste jag säga :)
Följande samtal utspelade sig klockan 08.35 imorse då jag låg i sängen:
Jag: charlott?!
Frida (från körskolan): Hej det är Frida från M.
Jag: Öh hej.
Frida: Fredrik undrar om ni ska träffas på Gärde eller på skolan nu.
Jag: Öh vaddå träffas på skolan eller Gärde???
Frida: Ja, du ska köra klockan nio.
Jag: Öh, ska jag? Det visste jag inte!
Frida till Fredrik i bakgrunden: Hon låter nyvaken, jag tror jag väckte henne.
Jag: Ja, det gjorde du! Jag trodde inte jag hade någon lektion idag.
Frida: Men Tommy är och byter däck på bilen så kom till skolan.
Jag: Ja, jag kommer!
Frida: Hej då
Jag: Hej då

Efter samtalets slut hoppade jag ur sängen drog på mig lite kläder, tog en snabbcheck i spegeln då jag sprang förbi den ut i tvättstugan och meddelande mamma i förbifarten att jag hade en körlektion klockan nio. Mamma svarade: Men klockan är ju tjugo i och motorvärmarn har inte varit i. Sen stängde jag dörren. Var inne till 09.01, det är inte dåligt jobbat! Alltså från Juniskär till stan (parkering inberäknad) och så var jag ju tvungen att klä på mig också eftersom jag låg i sängen :) Allt detta på 24 minuter!!! Jag är imponerad!!!
Dock så var inte Tommy lika snabb som mig så han kom inte tillbaka med lastbilen förrän halv tio.
Hade första lektionen med bil och släp idag. Och vad kan man säga??? Jag är ju en naturbegåvning! Gick ju som en klocka! Lyckades till och med få Fredrik lite imponerad *hehe*. Framförallt så gjorde jag mig själv sjukt imponerad! Jag lyckades backa hur bra som helst då jag skulle koppla på släpet och sen så gick ju resten som på räls. Massa rondellkörning och inga som helst problem, om man bortser från alla puckon... Blv tvungen att panikbromsa två-tre gånger pga. idioter som förväntade sig att de skulle hinna före mig *puckon*
Jag plogade en rondell förresten, men den bad om att bli plogad, finns ingen sannolikhet att det hade gått att ta sig runt utan att gena över mitten med de sista hjulen. Simple as that. Fick det till och med förklarat för mig, trots att jag redan visste det eftersom den rondellen är praktiskt sett för liten för bil och släp. Med nöd och näppe att man tar sig runt den med personbil...

Min morgon blev med andra ord inte som jag hade tänkt mig den, skulle ta lite sovmorgon och ligga i sängen och se på film hela dagen. Gick ju sådär bra *haha* Var färdig vid tolv och då var jag in på ICA och köpte mig en Pepperonipizza för en sen brunch eller vad det heter :)

Ikväll då jag åkte in till träningen så fick jag ju planetens största pucko framför mig iallafall, utan tvekan!
Jag stod och skulle ut på E4:an i Kvissle, den norrgående trafiken hade preci fått grönt så det passerar två personbilar och två lastbilar, därefter en Renault (säger väl allt???). Jag åkte efter Renaulten och halvvägs uppför backen går puckot ut i vänsterfilen för att köra om lastbilarna (hastigheten var runt 40), sen inser han att filerna går ihop, så han blinkar för att byta körfält igen (det hade jag ju inte alls redan förstått), problemet var bara att han aldrig bytte. Inte förrän den bara var ett körfält (puckovarning nr 1). Fortsätter in mot stan i 50 km/h-65 km/h (puckovarning nr 2). Han ligger lite halvt i mitten, lite halvt i diket, lite halvt på rätt körfält (puckovarning nr 3). Sen ska idioten svänga på samma ställe som mig, han blinkar för att svänga, men byter inte fil, utan ligger kvar i filen mot stan, varför??? Han panikbyter precis innan rödljuset (puckovarning nr 4). Därefter blir det grönt och han mesar sig igenom korsningen och uppför backen i 20 km/h (gigantisk puckovarning nr 5). Sen kommer vi ut på E14. Hej och hå... Han lägger sig i båda filerna, varför ta en när man kan ta två? (puckovarning nr 6). Efter ett tag inser han dock att han ligger i två körfält och väljer det vänstra, han skulle dock till Nacksta precis som mig. Då väljer man inte vänsterfilen eftersom den går ihop till en efter statoil (puckovarning nr 7). För att sedan avsluta den vackra och inte alls irriterande färden så stannar han på ett övergångställe i en kurva precis innan en utfart (puckovarning nr 8). Och där var sagan slut....
Tur att jag är en såååå magnifik chaufför!! ;) *ingen som helst ironi*

Dagens visdomsord:

Optimisten har fel lika

Ofta som pessimisten,

Men han har mycket roligare.



Kommentarer:
#1: wolf

Tack för skrattattacken!!! Precis vad jag behövde just nu (annars hade det definitivt blivit det totalt motsatta). 24 min är grymt!

2010-02-04 @ 10:02:59
#2: Challe

Så lite så, jag bjuder på den helt gratis ;)

2010-02-05 @ 14:26:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: